„Leták nebyl určen pro podporu rasismu nebo vytváření nějaké paniky, ale člověk by měl být připraven na každou nepříjemnou situaci, která ohrožuje zdraví nebo život,“ uvedl jednatel obchodu top-armyshop.cz Aleš Novotný serveru Lidovky.cz,
Nelegální migranti si v lese staví týpí, volal policii. Šlo o lesní dělníky |
Uprchlíky by podle něj neměli lidé házet do jednoho pytle. Nebezpečí ale prý existuje. „Jsou jedinci, kteří nebudou dodržovat zákony, kteří se nezapojí do civilizovaného života a budou páchat trestnou činnost,“ dodává.
Někteří lidé si na specifickou propagaci obchodu stěžovali na Facebooku a přes e-mail. „S tou obranou proti migrantům - to snad nemyslíte vážně?! A proti migrantkám a jejich dětem taky?“ ptá se například na sociální síti uživatelka jménem Jana Plotková.
Podle Novotného už leták vidělo přes 1500 lidí a negativní komentáře by se zatím daly spočítat na prstech jedné ruky.
Nejedná se o první případ, kdy česká firma využila imigranty ke své propagaci. Na dovolenou do Řecka bez „invaze uprchlíků“, lákala například cestovní kancelář Afrodita. Slogan pak společnost po kritických ohlasech stáhla.