6. dubna 2017 18:56, aktualizováno  19:34 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

‚Manažerské pochybení.‘ Zaorálek odvolal šéfa Českých center Závěšického

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek vystoupil na briefingu ke kybernetickým... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek vystoupil na briefingu ke kybernetickým... | foto: ČTK

PRAHA Ministr zahraniční Lubomír Zaorálek ve čtvrtek odvolal Jana Závěšického z funkce generálního ředitele Českých center. Zdůvodnil to jeho vážnými manažerskými pochybeními. Ve čtvrtek oznámil tiskový odbor ministerstva zahraničí. Závěšický podle něj nebude v Českých centrech působit na žádném dalším místě.

Závěšický se stal terčem kritiky zejména kvůli obsazení ředitelského místa v pařížském Českém centru, na které odmítl jmenovat vítěze předcházejícího konkurzu Jeana-Gasparda Páleníčka. Proti tomu vystoupily desítky francouzských intelektuálů. Zaorálek podle svého úřadu nechtěl, aby aféra zatěžovala mimořádně důležité česko-francouzské vztahy. O odvolání první informoval časopis Respekt.

Centra bude prozatím řídit Závěšického zástupkyně a ředitelka úseku kulturní diplomacie Monika Koblerová, která v nich působí od roku 2001. Nový šéf center vzejde z výběrového řízení, které má být vyhlášeno v nejbližší době. Výběrová řízení už byla vypsána nejen na místo šéfa pařížské pobočky, ale i poboček v Bruselu a ve Vídni. Uzavřena mají být v nejbližších týdnech.

Ve výběrovém řízení prý Závěšický kladl důraz na manažerské schopnosti uchazečů. V požadavcích, které byly pro jednotlivé pozice uveřejněny, byla například nejméně tříletá praxe v řídící funkci nebo výborné administrativní a manažerské dovednosti, zkušenosti s řízením rozpočtu a projektovým řízením.

Česká centra v zahraničí propagují českou kulturu a zprostředkovávají mezinárodní kontakty nejen pro umělce. Prezentují Česko také v oblasti obchodu a cestovního ruchu, podporují vnější ekonomické vztahy a proexportní politiku. Podle Závěšického mělo být jejich úkolem připravovat projekty tak, aby byly atraktivní nejen pro publikum zaměřené na určitý segment umění či kultury, ale i pro soukromý sektor.

ČTK
  • 0Diskuse

Najdete na Lidovky.cz