Tentokrát by policie už měla zadržet také někoho z ministerstva. Takhle už to dál nejde: https://zdopravy.cz/berounsky-pernink-je-dalsi-zbytecnou-nehodou-chybi-radioblok-53415/
Nedávno nějaký expert ČD tvrdil, že čelní srážky vlaků u nás v současnosti již nehrozí, protože posádky vlaků jsou vybaveny mobily a bůhví čím ještě, ale asi nevzal v úvahu, že záleží ještě taky na tom, jestli ten strojvedoucí komunikuje s dispečinkem, nebo zrovna se svou manželkou..!
Jenže taky psal, že ne všude je signál, ať už mobilní nebo GPS (trať ve svahu a pod stromy, píšu já). Mimochodem s ČD neměl ten člověk nic společného. Odkaz máte hned u článku, je to tenhle: https://www.lidovky.cz/domov/doprava-se-od-nejvetsi-zeleznicni-nehody-zmenila-presto-muze-k-podobnemu-nestesti-znovu-dojit.A200630_151017_ln-doprava_ele
A taky zkuste počítat: traťová rychlost je tam 50km/h (viz video, 1:31) a vlaky jedou proti sobě, takže mezi (pravděpodobně neoprávněným) odjezdem ze stanice a srážkou uplynulo nějakých 40-50 vteřin. Za tuhle dobu ze "škytající" GPS zjistit, co se děje (i případný automatický sledovač bude mít prodlevu, aby nekvílel furt) a zastavit DVA vlaky pomocí mobilu s diskutabilním signálem... No, chtěl bych vás vidět.
Zmiňovaný "generální stop" taky, nepletu-li se, funguje tak, že na všechny semafory hodí červenou, což v situaci, kdy mezi vlakem a hrozícím průšvihem žádný semafor není, taky jaksi nefunguje.
Neboli jsou místa a situace, kdy je "to" na člověk
Ušetřilo se za platy výpravčích, drahá technika vysadila
je to typický případ regionální dopravy a i příhraniční a provozovatel toho žlutého vlaku je kraj.Jenomže ta vlaková trasa podle grafikonu není nijak hustá aby se do ní dostal vlak do smyku a také proto,že tam jsou fírové ,kteří ty grafikony znají nazpamět naprosto přesně za celý časový harmonogam denno denně.Takže vlaky pustil proti sobě dálkový pokyn signalizace.Pokud se tak stalo,alespon jeden z nich měl zvednout mobil a nechat si upřesnit situaci. Protože musela být jiná situace než na kterou byl zvyklý každý den.
Že by zklamal systém zabezpečení trati. To se mi nechce věřit.
on totiž asi žádnej nebyl,když ten článek upřesnili....možná si i sami ty výměny přehazovali ručně natož aby tam bylo nějaké návěstidlo....Havlíčka tam měli okamžitě zlynčovat.