Úterý 21. května 2024, svátek má Monika
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Online reklama vzrostla téměř o 70 procent

Česko

PRAHA Placená reklama na internetových serverech v Česku loni velmi dynamicky rostla a dosáhla v hrubých cenách 3,442 miliardy korun. Proti roku 2006 vzrostl celkový objem internetové reklamy o 69,7 procenta. Vyplývá to z výsledků průzkumu vývoje internetové reklamy v roce 2007, který zrealizovala Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů u provozovatelů serverů. Podle zástupců této sekce nemá podobný vývoj obdobu u žádného dalšího média.

Růst objemu internetové reklamy přibližně o čtvrtinu předpokládají provozovatelé serverů i v letošním roce, což znamená, že by celkový hrubý objem mohl dosáhnout hodnoty 4,3 miliardy korun.

Tyto údaje SVIT přitom výrazně převyšují dosavadní odborné odhady: například podle odhadu mediální agentury OMD šlo loni do internetové reklamy 2,57 miliardy korun a letos by to mělo být 3,08 miliardy, podle mediálního zastupitelství Arbomedia činily reklamní výdaje na internetu v roce 2007 dokonce jen 1,02 miliardy korun a letos by měly jen lehce přesáhnout 1,3 miliardy korun. Tento fakt zřejmě ovlivnily dva základní důvody: za prvé se obě zmíněná mediální uskupení snaží odhadovat čisté výdaje, očištěné od slev a bonusů, zatímco SVIT počítal s hrubými daty vypočítanými z ceníkových cen. Druhým důvodem může být to, že SVIT nevycházel jen z celkových údajů o „plošné“ reklamě realizované na reklamních pozicích (bannerová reklama), ale vzal v úvahu i další formy internetové reklamy, jako je umístění v katalozích, řádková a textová inzerce, přednostní výpisy, klíčová slova, systémy na bázi platby za klik a podobně. „Úloha uvedených forem reklamy se zvyšuje a současně všechny stále více srůstají,“ uvádí SVIT. Objem příjmů v ostatních formách online reklamy se podle sekce zvýšil o 84 procent, což je více než v oblasti plošné reklamy. Čisté výdaje právě do plošné bannerové reklamy odhaduje SVIT na 1,13 miliardy korun.

Autor:

Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku
Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku

Jestliže vás trápí proměnlivé jarní počasí, máme pro vás tip, kam vyrazit, když počasí zrovna nepřeje. BRuNO Family Park v Brně se postará o zábavu...