není divu, musí se to srovnat s inkludovanými žáky
Současná situace ukazuje nízkou odolnost resp. adaptační schopnost naší společnosti na rizika a změny dalšího vývoje obecně i odolnost vůči mediální i politické manipulaci. To také prokazuje, že je potřeba získávat novou vzdělanost, která musí být významně založena na dobrém pochopení fungování přírodně technických a společenských soustav s návykem stále se učit.
Redukce obsahu učiva, méně faktů. No dobře. Ale v kterých předmětech má "škola 21. století" redukovat fakta, aby základní a střední školu zvládali bez problémů i žáci z "chudších rodin", což je zřejmě cílem inkludovaného školství, které zřejmě v podmínkách "distanční výuky" kolabuje? Tak povinnou maturu z matiky se už zrušit podařilo. Bez jakých dalších fakt se člověk 21. století obejde? Bez fyziky, bez chemie, bez biologie, aby se žáčci nemuseli biflovat fyzikální a chemické vzorečky? Anebo pokrátíme češtinu, dějepis a zeměpis? Ano, to by šlo. Jenže co se středoškolskými "humanitáři", kteří nebudou vědět, ve kterém století vládl "otec vlasti" a kdo byli jeho synové na českém trůně?
Jasně. Je třeba snížit úroveň vzdělání. A tohle stává pomalu realitou na Západ od nás :
Pochopitelně, vzdělaní lidé jsou politikům nebezpeční. Tupec lépe podléhá demagogii a dá se oblbnout. Maul halten und weiter dienen!