Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav
130 let

Lidovky.cz

První VyVolení rozbili trh

Česko

  10:28
PRAHA - Jedním z důvodů poklesu sledovanosti druhé řady reality show je olympiáda, říká generální ředitel TV Prima Martin Dvořák.

Dvořák - Prima. foto: Hynek Glos, Lidové noviny

LN Trh s televizní reklamou čeká, jak se vám povedou druzí VyVolení. Průměrná sledovanost je nižší než 700 tisíc diváků. Zopakujete loňský triumf?
Teď asi všichni čekají, že řeknu, jaký je to hrozný neúspěch. Ano, jsme pod očekáváním výsledků sledovanosti, ale neházíme flintu do žita. Pevně doufám, že se VyVolení začnou zdát divákům stejně atraktivní jako na podzim. Chce to ale čas, jsme pod větší konkurencí, a také atmosféra a soutěžící ve vile jsou zcela jiní.

LN Nechybovali jste, jako loni Nova s Big Brotherem, nevhodným načasováním startu?
Nešlo to jinak. Jednou překážkou byla olympiáda, fenomenální z hlediska diváckého zájmu. Navíc Nova i Česká televize rozjely dobře fungující formáty, zejména vlastní dramatickou tvorbu. Tak bychom nemohli začít nikdy. Začali jsme proti olympiádě Volbou, nepřišlo nám to tolik zničující. První Duel jsme dali až po ní.

LN Nepodcenili jste výběr lidí?
Lidé v prvním finále nevěděli, co ve vile zažijí, neměli ani tak promyšlenou strategii, pokud vůbec nějakou měli. Nynější soutěžící kontrolují své chování, tím pádem jsou méně přirození a víc hrají. Nemyslím, že casting byl špatný, lidé si prostě na nové VyVolené musí zvyknout, to nějaký čas zabere.

LN Kolik vám první VyVolení vydělali?
Nejde to tak říct, kolik jednotlivý pořad přesně vynesl. Merchandising (prodej reklamních oděvů, knih či CD - pozn. red.) je úspěšný. Momentálně doúčtováváme, zatím to vypadá na více než čtyři miliony. Obecně nám VyVolení vydělali, neboť rozbili trh. Je to vidět na podzimních i letošních výnosech z reklamy.

LN Loni vás Nova zbavila některých inzerentů. Vrátili se k vám?
Drtivá většina inzerentů, kteří od nás loni odešli, se vrátila a zásadně navýšila své rozpočty na televizi Prima.

LN Kolik vás stojí druhá řada?
Celkové náklady jsou 95 milionů. Investice jsou nižší, protože například použijeme televizní techniku nakoupenou pro první řadu. I technické zařízení vily jsme demontovali a nainstalovali jinde.

LN Už se soudíte s vlastníkem libeňského pozemku, který vás z něj loni vyhnal?
Pod závalem práce jsme to dali na vedlejší kolej, ale uvidíme.

LN Neukázal propad vaší sledovanosti letos v lednu a únoru, že Prima zůstává televizí jedné show?
První dva měsíce v roce jsme záměrně vypustili, protože bývají slabší. Koncentrovali jsme se na schéma od března. Kromě druhých VyVolených pokračují Rodinná pouta , která si i přes ostrou konkurenci udržují dobrá čísla. Ve středu 29. března rozjíždíme Chůvu v akci, následovat budou další a další pořady. Nechceme být televizí jedné show.

LN Po vstupu MTG do Primy jste sliboval "lepší a zajímavější seriálovou tvorbu". Bazén jste ukončili, končící Rodinná pouta prohrávají s Ordinací v růžové zahradě, kterou dává Nova. Proč?
Jednak Pouta běží déle, i tak jsou stále na dobré úrovni. Za další: investice, kterou vkládá do svého seriálu konkurence, je násobná, což by mělo být vidět na kvalitě zpracování. Možná by stálo za to přepočítat, kolik stojí Rodinná pouta a kolik konkurenční seriál. Jaké jsou reklamní výkony, co je efektivnější a co se televizi víc vrací. Z toho hlediska jsme na tom zřejmě líp.

LN Rodinná pouta přesto zrušíte.
Dlouho jsme celou věc analyzovali. Nakonec jsme se rozhodli ještě prodloužit druhou řadu o 21 dílů, celkem se seriál ukončí 240. dílem. Dohodli jsme se s autorkami projektu sestrami Bártů, že si Rodinná pouta dají letos určitě přestávku. Uvidíme, zda se v budoucnu na Primu vrátí. Nevylučujeme to.

LN Chystáte jiné seriály?
Ano, chystáme je uvést na podzim. Nebude jeden, bude jich víc. Nakoupené i původní. Ale zatím nechci a ani nemůžu být konkrétnější.

LN Sliboval jste i změny ve zpravodajství. Kdy a jaké přijdou?
Vždycky jsem mluvil o létě. Chystané změny se nicméně dotknou jen vizuální stránky zpráv, tedy studia, grafiky a znělek.

LN Používáte tisk jako prostředek propagace svých pořadů. Existují na to i nějaké smlouvy, například s bulvárními deníky a časopisy?
Není to smluvně podloženo, to nemá smysl. Snažíme se zásobovat bulvární novináře informacemi, o nichž si myslíme, že najdou uplatnění na stránkách bulváru.

LN Pomáhají bulváry víc televizím se sledovaností, nebo jim úspěšné pořady zvyšují prodej?
Potřebujeme se vzájemně. Taková symbióza funguje na celém světě. Původní tvorba v televizích generuje nové populární tváře, o nichž píše bulvár. Jeho čtenost se tím zvyšuje, což pak pozitivně ovlivní i sledovanost televizí.

Autoři:

Vyřešte nespavost svých dětí
Vyřešte nespavost svých dětí

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...