Neděle 23. února 2020svátek má Svatopluk 10 °C občasný déšť Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Řekni mi o tý kampani HateFree, zaznělo v seriálu na Nově. Vysílací rada to kritizuje

Mediální společnost CET 21 se dohodla s firmou UPC na opětovném zařazení... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Mediální společnost CET 21 se dohodla s firmou UPC na opětovném zařazení... | foto: Shutterstock

PRAHA Rada pro rozhlasové a televizní vysílání kritizuje nadměrnou propagaci projektu HateFree Culture v seriálu televize Nova. Ačkoli má inciativa lidí, kteří usilují o život bez násilí a nenávisti, zakoupený reklamní balíček ve vysílání komerčního média, podle rady byl princip projektu popisován až příliš detailně.

Kampaň HateFree Culture byla tvůrci seriálu Ulice, který Nova vysílá již deset let, nepatřičně zdůrazňována. S tímto tvrzením přišli členové Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), a to navzdory tomu, že má iniciativa koupený reklamní balíček vysílacích času, do kterého patří i product placement v seriálu. Za umístění svého „produktu“ zaplatila HateFree zhruba 400 tisíc korun.

Nepatřičné, tvrdí rada

Podle kritiků byly některé dialogy „nepatřičné“. Podle RRTV došlo ke „zdůrazňování umístěného produktu HateFree Culture, a to zejména detailním popisováním principu projektu.“ Veřejné stanovisko rady se opírá o monitoring tří dílů seriálu odvysílaných v dubnu.

„Umístěný produkt byl verbálními a obrazovými prostředky nepatřičně zmiňován nad rámec děje a byl do předmětného pořadu zařazen s cílem explicitně na produkt upozornit, k čemuž bylo užito prostředků připomínajících reklamní nabídku. Rada stanovila lhůtu k nápravě sedm dní od doručení upozornění,“ dodala rada.

Kromě toho citovala i konkrétní dialogy. „Ona tady lítá s tou růžovou plackou, všecky nabádá k tomu, že se musej mít rádi a že je nesprávný, když někoho nesnášíš, kdo je jinej.“ nebo „Hele, radši mi řekni něco o tý kampani Hate Free.“ V seriálu zaznělo také: „No, určitě sis všiml, že v poslední době kdekdo nenávidí kdekoho, ať už jde o rasu nebo o náboženství nebo o jakoukoli jinou odlišnost.“ Provozovatel Novy, společnost CET 21, dostal týden na nápravu. Upozornil na to server Mediář.cz.

Útoky na herce

Koordinátor projektu HateFree Culture Lukáš Houdek, který je zrovna na pracovní cestě v zahraničí, nechtěl s radou příliš polemizovat. „Nedokážu posoudit, jestli je provedení té reklamy nadsazené oproti jiným případům product placementu. Samozřejmě jsme scénář měli k dispozici, přišlo mi to únosné,“ sdělil serveru Romea.cz, který podporuje boj proti rasismu a usiluje o větší toleranci ve společnosti.

Podle Houdka je možné, že za podnětem pro RRTV stojí lidé z okolí skupiny Islám v ČR nechceme. „Mezi nimi to vyvolalo velké pozdvižení, když zjistili, že je v Ulici reklama na náš projekt,“ sdělil. „Reagovali na to kyberšikanou herců ze seriálu, útočili na ně stovkami emailů a na Facebooku. Zejména na herečku Bereniku Kohoutovou,“ popsal Houdek.

Premium

Postavili si malý domek. Přezdívají mu termoska na bydlení

Cestičky okolo domu vydláždili kameníci, u vchodu osadili dva kamenné stupně. Z... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Nic z moderního komfortu v něm nechybí, na druhou stranu ani centimetr nikde nepřebývá. Tomáš Staněk navrhl a postavil...

Premium

Jak Nico měnil triko. Proč Stanciu opustil Spartu? A proč šel do Slavie?

Nicolae Stanciu v ligovém utkání Slavie s Karvinou. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Když se po rozhovoru loučí, otře čelo a prohodí: „Uf, to bylo hodně otázek!“ Muselo být. Logicky. Zpátky v Praze je...

Premium

Test střešních boxů: které jsou vhodné pro lyže a jakou mají nosnost

Střešní boxy | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Střešní boxy výrazně zvyšují převozní možnosti auta – nabízejí obvykle od 300 po více než 500 litrů dodatečného objemu...