Sobota 25. ledna 2020svátek má Miloš -4 °C oblačno Předplatné LN
25. července 2015 12:49 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Řekni mi o tý kampani HateFree, zaznělo v seriálu na Nově. Vysílací rada to kritizuje

Mediální společnost CET 21 se dohodla s firmou UPC na opětovném zařazení... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Mediální společnost CET 21 se dohodla s firmou UPC na opětovném zařazení... | foto: Shutterstock

PRAHA Rada pro rozhlasové a televizní vysílání kritizuje nadměrnou propagaci projektu HateFree Culture v seriálu televize Nova. Ačkoli má inciativa lidí, kteří usilují o život bez násilí a nenávisti, zakoupený reklamní balíček ve vysílání komerčního média, podle rady byl princip projektu popisován až příliš detailně.

Kampaň HateFree Culture byla tvůrci seriálu Ulice, který Nova vysílá již deset let, nepatřičně zdůrazňována. S tímto tvrzením přišli členové Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), a to navzdory tomu, že má iniciativa koupený reklamní balíček vysílacích času, do kterého patří i product placement v seriálu. Za umístění svého „produktu“ zaplatila HateFree zhruba 400 tisíc korun.

Nepatřičné, tvrdí rada

Podle kritiků byly některé dialogy „nepatřičné“. Podle RRTV došlo ke „zdůrazňování umístěného produktu HateFree Culture, a to zejména detailním popisováním principu projektu.“ Veřejné stanovisko rady se opírá o monitoring tří dílů seriálu odvysílaných v dubnu.

„Umístěný produkt byl verbálními a obrazovými prostředky nepatřičně zmiňován nad rámec děje a byl do předmětného pořadu zařazen s cílem explicitně na produkt upozornit, k čemuž bylo užito prostředků připomínajících reklamní nabídku. Rada stanovila lhůtu k nápravě sedm dní od doručení upozornění,“ dodala rada.

Kromě toho citovala i konkrétní dialogy. „Ona tady lítá s tou růžovou plackou, všecky nabádá k tomu, že se musej mít rádi a že je nesprávný, když někoho nesnášíš, kdo je jinej.“ nebo „Hele, radši mi řekni něco o tý kampani Hate Free.“ V seriálu zaznělo také: „No, určitě sis všiml, že v poslední době kdekdo nenávidí kdekoho, ať už jde o rasu nebo o náboženství nebo o jakoukoli jinou odlišnost.“ Provozovatel Novy, společnost CET 21, dostal týden na nápravu. Upozornil na to server Mediář.cz.

Útoky na herce

Koordinátor projektu HateFree Culture Lukáš Houdek, který je zrovna na pracovní cestě v zahraničí, nechtěl s radou příliš polemizovat. „Nedokážu posoudit, jestli je provedení té reklamy nadsazené oproti jiným případům product placementu. Samozřejmě jsme scénář měli k dispozici, přišlo mi to únosné,“ sdělil serveru Romea.cz, který podporuje boj proti rasismu a usiluje o větší toleranci ve společnosti.

Podle Houdka je možné, že za podnětem pro RRTV stojí lidé z okolí skupiny Islám v ČR nechceme. „Mezi nimi to vyvolalo velké pozdvižení, když zjistili, že je v Ulici reklama na náš projekt,“ sdělil. „Reagovali na to kyberšikanou herců ze seriálu, útočili na ně stovkami emailů a na Facebooku. Zejména na herečku Bereniku Kohoutovou,“ popsal Houdek.

skŠárka Kabátová
Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let,... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Průvodce Lukáš Lev | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Hořký čaj? Nesmysl! Pediatr v knize vyvrací mýty o domácím léčení dětí

Dětský lékař z Hradce Králové Ladislav Hanousek. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Hradecký dětský lékař Ladislav Hanousek vydal knihu Maminko, není mi dobře, která má rodičům pomoci s léčbou i výchovou...

OTESTOVÁNO: Jak děti bavily věcičky od Fischer Price?
OTESTOVÁNO: Jak děti bavily věcičky od Fischer Price?

Čtrnáct maminek z řad blogerek otestovalo věci pro děti a miminka od značky Fisher-Price. Jak si usínáčky (vydra a ježek), houpátka, sedátka a tři druhy deček vedly v testu přísných kritiků – jejich dětí?