Pátek 17. května 2024, svátek má Aneta
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Ruská Škoda jede naplno. Octavii doplní další modely

Česko

KALUGA Největší česká automobilka Škoda Auto včera začala v ruské Kaluze s výrobou modelu Octavia. Ve společném závodě s Volkswagenem se dosud auta montovala jen z dovezených dílů.

V příštím roce chce ale Škoda v Rusku začít vyrábět i další modely, jako první by měla již na jaře následovat Fabia, řekl předseda představenstva Škody Auto Reinhard Jung. Spolu s Volkswagenem plánuje česká automobilka v Kaluze také zvýšit počet zaměstnanců zhruba o dvě třetiny.

Mladoboleslavská automobilka montuje v Kaluze vozy od konce roku 2007. K montážní lince však v posledních měsících přibyla také lakovna, svařovna a lisovna. „Závod v Kaluze se tak stal plnohodnotným výrobním provozem. Výrobu jsme zkoušeli od března, dnes však začínáme oficiálně,“ řekl včera mluvčí firmy Jaroslav Černý.

Škodovka plánuje v příštím roce rozšířit výrobu o další modely. „Nejprve chceme do jara začít s výrobou Fabie. Poté plánujeme další modely, jejich výroba by měla naběhnout do října,“ řekl Jung. Týká se to i modelů Superb a Yeti.

Jung zároveň popřel zvěsti o tom, že by o Kaluze již bylo rozhodnuto jako o místu výroby nástupce Octavie Tour. Jedno z nejúspěšnějších aut boleslavské automobilky se totiž za rok přestane vyrábět a Škodovka již chystá jeho nástupce. „Jsme teprve na začátku vývoje, i když nějakou představu o autě již máme. Rozhodnutí o lokalitě výroby nás teprve čeká,“ dodal Jung.

Škoda a VW, který v Kaluze začíná s výrobou Volkswagenu Tiguan, plánují, že v příštím roce dosáhne jejich společný závod výrobní kapacity 150 tisíc vozů. Nyní v Kaluze pracuje 1800 lidí, za rok by jich mělo být až 3000. VW plánuje příští rok začít v Rusku kompletní výrobu například modelu Polo.

Podle ředitele ruské divize Škody Auto Petra Janeby chce automobilka letos v Rusku prodat 35 tisíc aut, zatím jich během devíti měsíců prodala 25 345.

„Za současných podmínek v automobilovém průmyslu je naším nejdůležitějším cílem další posilování pozice značky pomocí zvyšování podílu na trhu. Ten se vyšplhal z loňských 1,9 procenta na letošních 2,5 procenta. V současnosti nejoblíbenějším modelem je v Rusku Fabia, Octavia Tour a Octavia,“ řekl Janeba.

Ruský automobilový trh silně zasáhla hospodářská krize. Proti loňsku se v prvních třech čtvrtletích propadl o 51 procent. „Přesto pro nás nadále zůstává zajímavým trhem s obrovským objemovým potenciálem,“ řekl Jung.

Autor: