U Stalingradu se sovětským vojskům podařilo v zimě 1942 obklíčit a posléze zničit německou 6. armádu pod velením polního maršála Pauluse, včetně dalších rumunských, italských a maďarských jednotek, které měly chránit německá křídla mezi Donem a Volhou. Bitva, která skončila počátkem roku 1943, znamenala obrat v celé válce. Scénář internetové bitvy možná historii v lecčems připomínal: Lufthansa odvážně, ale neostražitě spustila svou ofenzivu čili soutěž slibem, že letoun pokřtí jménem, které vybere většina. Ale následoval protitah ruských blogerů, kteří dali k dispozici ne zrovna legální programy, schopné měnit IP-adresy ruských počítačů tak, že se do bitvy o jméno mohly zapojit, některé z nich i opakovaně.
„Výsledek předčil všechna očekávání. S obrovským náskokem před soupeři se prodral kupředu název Stalingrad,“ poznamenal deník. Podle německého serveru N-TV.de se za 48 hodin sešlo přes 8000 hlasů pro Stalingrad. Lufthansa ale s odůvodněním, že jde o podvodné hlasování, návrh ze soutěže vyřadila.
Podle listu Izvestija Němci stáhli Stalingrad z hlasování pod výmluvou, že tradice velí pojmenovávat letouny Lufthansy výlučně jmény německých měst. A nové jméno by mělo být hlavně „milé“ a „líbit se dětem“. A tak nejspíše vyhraje Brundibár, Mega-Liner či Big Lady.
Tedy pokud Rusové náhodou nenaplní zatím plané výhrůžky, že si Stalingrad vydupou soudně.
O jménu nového letounu se rozhodne v dubnu. Vybere ho porota Lufthansy z 50 návrhů, které v internetovém hlasování byly nejúspěšnější. Podle zástupců marketingového oddělení Lufthansy se přitom na internetu sešlo na 130 tisíc návrhů.
***
Výsledek předčil očekávání. S obrovským náskokem se prodral kupředu název Stalingrad.