130 let

Diskuze

Smrt kvůli erotickým fotkám? Krevní msta není důvodem k azylu, míní soud

Krevní msta je trestným činem, ale není důvodem pro udělení azylu, vzkázal královéhradecký krajský soud rodině Dagestánky Zainap Gasonovové. V srpnu zamítl její stížnost na postup ministerstva vnitra, které Zainap, její matce a dvěma bratrům prchající před krevní mstou v Rusku odmítlo udělit azyl. Server Lidovky.cz nyní získal usnesení soudu, v němž svoje rozhodnutí zdůvodňuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH
Myslím, že

jde především o to, se dostat do členské země "nenáviděné" a "krachující" EU a do celého prostoru Schengen.

První azylovou zemí je pro tuto rodinu Rusko, nechť si žádají tam.

0 0
možnosti
JV

29. 9. 2014 5:08
Re: Myslím, že

Je vidět, že jste odborník. Proč se nepřesunete v čase a neporadíte jim to před dvěma lety? Nakonec každý ví, že rusáci jsou nejlepší země, když potřebujete humanitární pomoc, nakonec nám ji poskytli v 68, teď ji poskytují východní Ukrajině!!! Je vidět, že co čech to odborník!!!

0 0
možnosti
VV

V. Vojáček 852

27. 9. 2014 14:12
Krevní msta

Jak by to vypadalo ta diskuse,kdyby byla paní muslimka a hrozilo jí právo muslimské.

0 0
možnosti
ZK

27. 9. 2014 18:18
Re: Krevní msta

Ona samozřejmě muslimka je, stejně jako oba její bratři, a krevní msta je součástí muslimského práva.

Podle Ženevské konvence o uprchlících je nutno žádat o azyl v první bezpečné zemi po cestě. Z Dagestánu cestovala rodinka přes Rusko, kde muslimské právo nevládne. Není důvod, proč by se nemohli obrátit o pomoc na ruské úřady a policii.

Vzhledem k tomu, že jejich adresa byla několikrát zveřejněna v médiích a za celou dobu se jim nic nestalo, je důvod pochybovat, že jim skutečně něco hrozí. Mstitelé by neměli problém si je v ČR najít.

0 0
možnosti
RH

26. 9. 2014 16:11
Samozřejmě

těchto vyčúraných tvorů máme už nad hlavu, nic neumí, zato jim vyhovují bohaté sociální dávky, po kterých se jim ve dne noci stýská--a o to jde výlučně,-- nedávno to u čs soudů vyhrála ukrajinská nevěstka, kterou teď plus dva potomci, rádi živíme-šatíme

0 0
možnosti
JV

26. 9. 2014 21:36
Re: Samozřejmě

Ano, správný Čech miluje bližního svého!!!

0 0
možnosti
KV
Mohli by všichni diskuteři respektovat

jjednu maličkost, my vycházíme jen ze stručného článku novináře který je napsaný s výrazným osobním pohledem na věc. Soudy a další orgány státní moci mají k dispozici přesnější údaje o proběhlém, pro nás nepochopitelném, incidentu a postupovaly podle našich právních norem. Chceme snad být právním státem, ne? Dagestát je v Ruské federaci a spadá pod její právní pořádek. Zatím se celý příběh opírá jen o svědectví paní co chce emigrovat, naše orgány nemají žádný důvod nevěřit ruským kolegů, že by problém nevyšetřili a neudělali příslušné opatření k zajištění její bezpečnosti.

0 0
možnosti
JV

26. 9. 2014 21:38
Re: Mohli by všichni diskuteři respektovat

ANO!!!! Přece jak bychom mohli nevěřit našim pravdomluvným a milující ruským kolegům!!! Ti jsou světoznámý svou spravedlností, pravdomluvností a šlechtě ostří!! A kdo jste vy? Další kremrole???

0 0
možnosti
ES

E. Svoboda

26. 9. 2014 12:17
Už dost prosím...

Musím reagovat na tuto nestále se opakující demagogii. Tady prostě dochází k zaměňování osobní rodinné tragédie s azylovým řízením. Pokud je vše co paní vypráví pravdou, pak je mi jí z lidského hlediska líto, ale důvody její obavy ze msty nemají nic společného s relevantními důvody pro udělení azylu. Azyl má sloužit především pro lidi, kteří jsou ve své vlasti pronásledováni a utiskováni vládním systémem a to paní rozhodně není. Nemůže sloužit k řešení osobních sporů. Rozhodnutí neudělit jí azyl ji přeci neposílá nikam na smrt. Může se stejně schovávat v Rusku, jako v Česku. Pokud bude chtít paní opravdu někdo zabít, tak to stejně udělá, ať bude v Rusku nebo v Česku. Možná to budou mít případní mstitelé v Rusku lehčí, ale to že jí udělíme azyl, přeci neznamená, že se o ní přestanou mstitelé zajímat. Toto opravdu není případ, který by se vyřešil udělením azylu. Azyl má sloužit zcela jiným případům a rozhodnutí soudu zcela chápu a jsem rád, že nepodlehl mediální hysterii.

0 0
možnosti
JV

26. 9. 2014 13:32
Re: Už dost prosím... rád vysvětlím!

Pokud byste mohl trochu víc vysvětlit, byl bych vděčný: tu definici "azylu" ČR máte od koho???? Je to definice OSN, EU, ČR nebo těch, co ten zákon dělali? U nás není azyl z humanitárních důvodů? My dáváme azyl jen politickým uprchlíkům? To zaprvé.

Zadruhé - zajímal jste se o ten případ? Víte že paní /matka tvrdí, že si ji ti lidé mohou najít v v Petěrburku, ale je zde, tak asi její hodnocení je, že si ji zde nenajdou. Jak zrovna vy víte, že ano?

Děkuji

0 0
možnosti

26. 9. 2014 11:12
Co tak místo nich,vyhostit nějakého mafiána?

Třeba to z Karlových Varů,co bez povolení staví ,,děrevnu"?Neúcta k zákonům ve spojení se sankcemi by měla stačit.

0 0
možnosti
IP

I. Pokorný

26. 9. 2014 9:52
jistá smrt

Tak ji pro právní formalismus a alibismus pošleme na smrt. K čemu jinému by měl sloužit azyl než k ochraně před smrtí a co jiného je pronásledování, než jistá hrozba smrti. Obávám se, že soudci formálně možná naplnili literu zákona, ale jeho účel dostal na frak. Kde rozhodují tradice jako krevní msta, nerozhoduje právo a soudy. A prchající před smrtí z takové země by měl dostat azyl v civilizované zemi, kde platí právo. (Česko to asi ale není)

0 0
možnosti
LF

L. Florner

26. 9. 2014 10:01
Re: jistá smrt

Problém je, že i v civilizované zemi a právním státě má právo vykonávat svou práci i vyloženě špatný soudce. O úřednícíh na ministerstvu nemluvě.

0 0
možnosti
JS

J. Sýkora

26. 9. 2014 9:44
Krevní msta v nejlepším vlasteneckém protiislamistickém

pokrokovém a protidekadentním státě světa? Nevěřím - je to jasná prozápadní presstitutská lež!

:)

0 0
možnosti
PZ

26. 9. 2014 8:54
Rusko je sakra velké...

...a ztratit se tam mstitelům nemusí být zas až takový problém. Na druhé straně chápu, že získat azyl na "západě" musí být docela lákavé.

0 0
možnosti
JS

J. Sýkora

26. 9. 2014 9:47
Re: Rusko je sakra velké...

Ruská mafie zjistí všechno co je potřeba, je to jenom otázka peněz.

0 0
možnosti
ZK

26. 9. 2014 8:33
Opravdu byste chtěli,

aby do ČR utíkali všichni muslimové, kterým hrozí krevní msta?

0 0
možnosti
MK

26. 9. 2014 8:46
Re: Opravdu byste chtěli,

já bych hlavně nechtěl, aby se moje země chovala hnusně se zbabělou hysterií vůči lidem v ohrožení života.

0 0
možnosti