Spolu jednotlivě. Podle expertů si strany koalice jedou sólo kampaně v eurovolbách, mají i vlastní billboardy

Premium

Ondřej Krutílek, pětka na kandidátce Spolu do eurovoleb, a dvojka kandidátky, europoslankyně Veronika Vrecionová. | foto: X.COM

  20:10
Číslo pět žije. S takovým potiskem na tričku vystupuje občanský demokrat Ondřej Krutílek, pětka na kandidátce Spolu do eurovoleb, na předvolebních mítincích. Ze snímků na sociálních sítích lze vypozorovat, že ho nejčastěji doprovází stranická kolegyně a dvojka kandidátky, europoslankyně Veronika Vrecionová.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Při pohledu na celý koaliční subjekt nejde o ojedinělý jev. Obdobně lidovci Františku Talířovi, sedmičce na společné kandidátce, v kampani pomáhá poslanec KDU-ČSL Hayato Okamura.

Podle expertů na marketing je i z billboardové prezentace subjektu patrné, že jednotlivé strany ze Spolu raději podnikají kampaň samostatně. „Koalice se snaží prezentovat tak, aby si voliči tak úplně neuvědomovali, že hlasují pro koalici, ale aby volili jednotlivé strany, které preferují,“ míní expertka na marketing Denisa Hejlová z Univerzity Karlovy.

Jsme na dostřel ANO, řekl Vondra. Chce porazit „Putinovy užitečné idioty“

Důraz na číslo, jako v případě Krutílka, pak lze vysvětlit bojem o preferenční hlasy, neboť počet volitelných míst na kandidátce je omezený.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.