Neděle 12. května 2024, svátek má Pankrác
130 let

Lidovky.cz

Strany mění kvůli vodě kampaně

Události

  14:49
PRAHA - Některé politické strany se předhánějí v tom, jak ukázat občanům, že jsou s nimi i v čase povodní. Lidovci, ČSSD a komunisté plánují, že kvůli záplavám pozmění své předvolební reklamní kampaně.

Ministr průmyslu a obchodu Milan Urban (vlevo) s ministrem kultury Vítězslavem Jandákem na mimořádném zasedání vlády, která 2. dubna vyhodnotila aktuální stav na českých řekách a pomoc zasažených oblastem. foto: Peška Stanislav ČTK

Například lidovci nebudou točit reklamní spot a zhruba milion ušetřených korun chtějí převést na povodňové konto. ČSSD zrušila pochod na Říp a redukuje i další akce. O změnách v reklamní kampani uvažují i komunisté.

Spoty se v České televizi a Českém rozhlase vysílají dva týdny před volbami. Prostor pro svoji prezentaci v ČT a ČRo mají politické subjekty kandidující do sněmovny zdarma. "Většinu věcí z reklamní kampaně máme již nasmlouvaných a byl by problém je zrušit. Rozhodli jsme se proto, že nebudeme vyrábět předvolební spot. Peníze dáme raději na povodňové konto," informoval mluvčí KDU-ČSL Ondřej Jakob. Celkově bude reklamní kampaň lidovců stát zhruba 45 milionů korun.

Kvůli záplavám mění strategii i sociální demokraté. Zrušili plánovaný sobotní předvolební pochod na Říp, kde chtěli představit zkrácenou verzi svého volebního programu. O úpravě volební kampaně a novém termínu pochodu na Říp rozhodne podle místopředsedy ČSSD Martina Starce stranické vedení společně s volebním štábem v úterý na mimořádné schůzi v Lidovém domě.

ČSSD už zrušila nedělní odpolední tiskové konference, na kterých prezentovala jednotlivá témata svého volebního programu. Stáhla také ozvučené volební vozy, které měly v těchto dnech dělat volební kampaň na Karlovarsku. Program upravil i předvolební autobus Zemák.

Změny plánují i komunisté. "Naše reklamní kampaň nemá žádné nadstandardní věci. O její redukci se ale i tak budeme bavit, a to ve čtvrtek," řekl předseda poslanců KSČM Pavel Kováčik.

Kampaně neupraví ODS ani Zelení 
Místopředseda ODS Ivan Langer řekl, že neví o tom, že by občanští demokraté redukci předvolební kampaně chystali. Je to věc individuální solidarity každého člověka," prohlásil.

Měnit volební kampaň kvůli povodním nebude ani Strana zelených. "My jsme byli střízliví a stáli jsme na zemi od samého prvopočátku," řekl lídr strany Martin Bursík. Drtivou většinu kampaně podle něj dělají lidé, kteří se zelenými sympatizují a pracují zadarmo nebo za režijní ceny. Kampaň by podle Bursíka měla stranu stát zhruba 13 milionů korun.

Odborníci předpokládají, že strany by mohly v předvolebních reklamních kampaních utratit asi 350 milionů korun. Oproti volbám před čtyřmi lety jde o nárůst asi o 30 procent. Nejvíce peněz strany obvykle utratí za reklamu v tištěných médiích. Další část pak jde na billboardovou reklamu.
Autor:

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...