Například lidovci nebudou točit reklamní spot a zhruba milion ušetřených korun chtějí převést na povodňové konto. ČSSD zrušila pochod na Říp a redukuje i další akce. O změnách v reklamní kampani uvažují i komunisté.
Spoty se v České televizi a Českém rozhlase vysílají dva týdny před volbami. Prostor pro svoji prezentaci v ČT a ČRo mají politické subjekty kandidující do sněmovny zdarma. "Většinu věcí z reklamní kampaně máme již nasmlouvaných a byl by problém je zrušit. Rozhodli jsme se proto, že nebudeme vyrábět předvolební spot. Peníze dáme raději na povodňové konto," informoval mluvčí KDU-ČSL Ondřej Jakob. Celkově bude reklamní kampaň lidovců stát zhruba 45 milionů korun.
Kvůli záplavám mění strategii i sociální demokraté. Zrušili plánovaný sobotní předvolební pochod na Říp, kde chtěli představit zkrácenou verzi svého volebního programu. O úpravě volební kampaně a novém termínu pochodu na Říp rozhodne podle místopředsedy ČSSD Martina Starce stranické vedení společně s volebním štábem v úterý na mimořádné schůzi v Lidovém domě.
ČSSD už zrušila nedělní odpolední tiskové konference, na kterých prezentovala jednotlivá témata svého volebního programu. Stáhla také ozvučené volební vozy, které měly v těchto dnech dělat volební kampaň na Karlovarsku. Program upravil i předvolební autobus Zemák.
Změny plánují i komunisté. "Naše reklamní kampaň nemá žádné nadstandardní věci. O její redukci se ale i tak budeme bavit, a to ve čtvrtek," řekl předseda poslanců KSČM Pavel Kováčik.
Kampaně neupraví ODS ani Zelení
Místopředseda ODS Ivan Langer řekl, že neví o tom, že by občanští demokraté redukci předvolební kampaně chystali. Je to věc individuální solidarity každého člověka," prohlásil.
Měnit volební kampaň kvůli povodním nebude ani Strana zelených. "My jsme byli střízliví a stáli jsme na zemi od samého prvopočátku," řekl lídr strany Martin Bursík. Drtivou většinu kampaně podle něj dělají lidé, kteří se zelenými sympatizují a pracují zadarmo nebo za režijní ceny. Kampaň by podle Bursíka měla stranu stát zhruba 13 milionů korun.
Odborníci předpokládají, že strany by mohly v předvolebních reklamních kampaních utratit asi 350 milionů korun. Oproti volbám před čtyřmi lety jde o nárůst asi o 30 procent. Nejvíce peněz strany obvykle utratí za reklamu v tištěných médiích. Další část pak jde na billboardovou reklamu.
- 3. dubna 2006 14:49