Server Lidovky.cz se Ševčíka několikrát pokusil kontaktovat, ale na dotazy nereaguje. Studentskému webu ilist.cz pouze sdělil, že v autě vezl osobu s vážnými zdravotními problémy. Na případ upozornil server Týden.cz.
Svědek celého incidentu Pavel Uretšlégr však serveru Lidovky.cz popsal celou situaci jinak. "Stál jsem půl hodiny přímo za ním a Ševčík rozhodně nebyl nervózní z toho, že v autě veze člověka, který by potřeboval akutní pomoc. Možná na zadním sedadle někdo seděl, ale to bohužel nevím," uvedl svědek. U Ševčíkovy spolujezdkyně prý nezaznamenal žádné problémy. Dvacet minut před tím než odjeli, řídila auto.
'Maják neměl v autě co dělat'
Podle Uretšlégra si chtěl Ševčík použitím majáku zkrátit čekání. Než jej připevnil na kapotu, šel si prý zjistit, jak daleko je nejbližší exit. Poté odjel v pruhu pro sanitky směrem na Plzeň. "Jak se otáčeli, stihl jsem ještě udělat několik fotografií, protože mi řidič připadal celou dobu povědomý," podotýká svědek.
Pirát silnicProblémy s dopravními předpisy nemá děkan Ševčík poprvé. V roce 2010 jej zastavila policie, která kontrolovala účastníky nelegálního milionářského závodu Diamond Race. Policisté mu na dálnici D1 u Jihlavy ve směru na Brno naměřili rychlost 178 kilometrů v hodině. Ševčík však policistům řekl, že povolenou rychlost nepřekročil. |
I kdyby měl Ševčík s nemocnou osobou v autě pravdu, u přestupkové komise by tento argument nejspíš neobstál. Právo užití modrého majáku mají jen vozidla přesně vyjmenovaná v zákoně. Funkce děkana podobné výsady nemá. "Z hlediska zákona neměl maják v autě co dělat," říká mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
Použití majáku neoprávněnou osobou je pokutováno do výše 2 000 korun na místě, popřípadě 1 500 až 2 500 korun ve správním řízením . "Do 31. července 2011 se porušení tohoto ustanovení trestalo jedním bodem, po rozsáhlé novele účinné od 1. srpna 2011 však byly jednobodové přestupky zrušeny," poznamenává Neřold. Za jízdu v protisměru by mohl Ševčík navíc ztratit sedm trestných bodů a zaplatit částku 10 tisíc korun.
Modré výstražné majáky si řidiči neoprávněně pořizují, aby mohli jezdit vysokou rychlostí bez postihu. Mají totiž za to, že auto s majákem policie nebude měřit nebo stavět. Ne vždy to ale podvodníkům projde. "Policejní hlídka může kontrolovat i auta s majáky, pokud má podezření na jejich zneužití," varuje ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.
Kdo může používat modrý majáček?Vedle policejních, vojenských či záchranných složek mohou modrý maják používat pouze osoby přesně vyjmenované v zákoně. Jsou to konkrétně vozy:
|