1) může mít antiradar spolujezdec? stopař? a náhodou ho mít u mně v autě?
2) pokud budou (novým zákonem, který nepochybně přijde) globálně zakázány apriori antiradary - může být v autě vypnutý exemplář? nebo jak polecajt zjistí, že jsem ho vyškub z napájení před deseti vteřinami a ne už doma? nebů může mi někdo fakt zakázat mít v autě položený nezapojený antiradar?
3) když bude antiradar zapojený do krabice od rádia nebo od sušenek - může mi polecajt prohledat krabici od sušenek či dámskou kabelku, s podezřením že mám v ní schovaný antiradar? nebo k tomu potřebuje soudní povolení k osobní prohlídce?
4) pokud mám antiradar napevno zamontovaný v autě, se kterým jezdí kdekdo - je apriori vinen ten, kdo auto náhodou právě řídí, nebo by polecajt musel dokázat, kdo zařízení instaloval, a kdo ho tedy používá? nebo jsem snad u cizího auta povinen rozpoznat antiradar? nebo jsem jako majitel auta povinen zajistit, že ten komu půjčím auto, si v něm antiradar nezapojí? jak se bude prokazovat vina a jak úmysl?
pašku - češi jsou smějící-se bestie, na nás nemáš
Radar k měření rychlosti je určen k měření rychlosti a NE k vybrání co největšího počtu pokut. Pokud radar rychlost změřil, tato rychlost odpovídá skutečnosti a funkce radaru nebyla nijak narušena, nebyl použit antiradar. S logikou Min.Dopravy by platilo např. i to, že by bylo trestné zvolání "Hele policajt", protože by tím byl prozrazen a byla by snížena efektivita jeho špiclování. Bylo by pak trestné i bliknutí řidičů jako upozornění na policejní hlídku, i informování o nich v rozhlasových stanicích atd. Každý občan má právo vědět, kdy a kým je snímán a evidován. Výjimku tvoří pouze odposlechy a sledování, schválené prokurátorem nebo soudem.
Ing. Josef Vojtíšek Jičín
O úřednících ministerstev mi povídejte.Trochu odbíhám-ale když si před časek můj právník přečetl právní rozbor z MMR,div mu smíchy nepraskly gatě,taková to byla volovina.
Pokud se tato společnost rozhodla, že jízda více než 130 km na dálnici je nežádoucí, tak její represivní složka - policie - má právo nedodržování této konvence monitorovat a postihovat. Pokud podniknu nějaké kroky k tomu, abych se tomuto monitorování vyhnul, nepochybně to dělám proto, abych beztrestně mohl tuto konvenci nedodržovat. Ježíš, řekněte mi o někom, který si koupí za 20.000 Kč antiradar a neporušuje ani se nechystá předpis o maximální rychlosti porušovat! Provozuji-li jakýkoli typ antiradaru, tak to určitě dělám proto, abych mohl beztrestně jezdit rychleji, než určují předpisy. Je to selském rozumu a je opravdu smutné, že naši ministerští úředníci neumí napsat zákon tak, aby byl jednoznačný.
Takže místo aby jedni mektali, že je je pasivní radar zakázaný a druzí, že ne, udělejme předpis, který buď zruší omezení rychlosti všude a nechá rychlost na uvážení řidiče, anebo předpis, který antiradary prostě zakáže.
Jenže ono vůbec nejde o to, jestli překračují nebo nepřekračují rychlost. Námi placení úředníci a zákonodárci mají vypracovávat zákona, které jsou jednoznačné a srozumitelné, což v tomto případě rozhodně nejsou. Podobným způsobem využívají děr v zákonech všechny velké firmy, banky i pojišťovny. Nechápu proto, proč když něco podobného pokusí i občané, tak stát najednou začně řvát.
Otázká není, jestli mají nebo nemají být pasivní antiradary povoleny či zakázány. Diskuse je, zdali jsou nynějším zákonem zakázány. A tady bezpochyby lze dojít jen k jednomu: NEJSOU. Pokud MD chce, aby zakázány byly, je nuté změnit zákon.
To je znamo uz po mnoho let. Uvedomite si totiz, v kolika situacich vam ten detektor vubec neda cas reagovat snizenim rychlosti.
Prosím redakci o smilování nad češtinou (alespoň) v titulcích.
dementni svejci nedokazou vyresit ani tento problem - no narod oslu
radostí z posmívání? Jste roztomilý! Užijte si to! :-)
Já to s radary řeším následujícím, velice jednoduchým způsobem: Jezdím zákonem předepsanou rychlostí. A ušetřím hned dvakrát. Za antiradar i za pokuty. Jak jednoduché, že?
Tohle je samozrejme lez. Jezdim opravdu hodne (kolem 40 tis. km / rok) a zatim jsem NIKDY nevidel JEDINEHO (!) ridice, ktery by na normalni okresce, kde se najednou a bez duvodu objevi cedule 30 km/h, opravdu jel 30 km/h nebo mene. A i kdybyste nahodou vetsinou podle takovychto ceduli jezdil, rozhodne to neni vzdy. A o tom to prave je. Docela bych vam pral, aby Vas na useku s povolenou 30 km/h pokutovali a dali Vam body za Vasich napr. 35 km/h :-), pak si totiz "antiradar" s radosti koupite a Vase dvojnasobne usetreni je v prd..eli :-)
a jejich rodin, vlastnící moderní rychlé limuzíny a exkluzívní sporťáky. Obyčejní a poctiví chudí nízkopříjmoví lidé ve Š120L s rychlostí problém nemají, protože většina starých škodovek jezdí pomalu.
Věřím tomu,že na padesátce problém nemáte.Ale bacha na třicítku !