nebudeme smrdět a překážet svými šunkami.Ačkoliv já do Prahy jezdím zásadně busem, abych se nemusel otravovat hledáním místa na zaparkování.
Ale no tak! Já občas v Praze bydlím, tedy v podstatě posledních 30 let. A mohu vám říci zcela odpovědně, že do centra, resp. do částí, které se mají stát nízkoemisními, jsem za posledních cca dvacet let zajel tak dva až třikrát. Jinak vesele používá MHD, protože je to v případě, že tam jezdíte jen něco vyřídit a zařídit, daleko pohodlnější a rychlejší. A, jak to znám, to, co na vesnicích nazýváte šunkami, tady v Praze jezdí poměrně vesele a všude. Takže to ani zdaleka není o venkovanech, jako o tradičním pražském dobytku.
Mám auto, které normu vesele splňuje, a bydlím na Lhotce. Do centra, pokud tam musím, tak zásadně jezdím MHD, protože nejsem trotl, abych tam jezdil autem, když MHD vše potřebné zařídím daleko rychleji. V čem je tedy problém?
Například ve Frankfurtu maji od zavedení umwelt zone nižší emise,při použiti nejoptimističtějších studií, o celá 3%. A nikdo neumí doložit, že ta tři procenta jdou za automobily.
Ale plaketa opravňující k vjezdu je za 300. Takže tak.
No a co? Už jen to, že půjde přejít křižovatku bez toho, že se budu muset bát, že mě nějaký pražský dobytek přejede, stojí za tenhle počinek. Ono takové opatření totiž hodně lidí od cest do centra odradí, takže, když nic jiného, bude více míst k zaparkování pro lidi, kteří opravdu do centra tím autem musí. A peníze budou samozřejmě vybírány pouze za výjimky, což až zas tak moc nebude, když bude stanovena norma, od které bude možné s autem do zón vjet. A když ty vybrané peníze ódésácko-topácká čuňata neukradnou, tak třeba zbude na něco obecně prospěšného.
Btw. pro pobavení doporučuji diskusi k tomuto článku na novinkách. Kromě spatření olbřímí demonstrace neschopnosti chápat psaný text tam člověk učiní i poznání, že disponovat 15 resp. 12 let starým autem, je výsadou zlých zbohatlíků...