A co se přestat hádat a dálnici v kritickém úseku šoupnout do tunelu, jak bylo původně plánováno. Na stavbě tunelu a likvidace nepotřebného kusu dálnice se nakrmí spousta firem, řada politiků a jejich partají dostane obří úplatky a tak všichni budou spokojeni - i ti na které se myslelo nejmíň - uživatelé dálnice. Jen právníci co přijdou o kšeft se budou vztekat.
Vypadá to dle zkratek jako by v tom jelo víc subjektů než ve skutečnosti :D SŽDC, ŠŽDC, ŠZDC.
Dohoda bude, až se stáhne žaloba, říká firma. ŠŽDC chce opak
Zdroj: http://www.lidovky.cz/zacne-spor-o-dalnici-d8-060-/zpravy-domov.aspx?c=A170106_142956_ln_domov_jho
Aby toho nebylo málo, SŽDC žádá opačný postup: nejdřív dohodu, pak stažení žaloby.
Zdroj: http://www.lidovky.cz/zacne-spor-o-dalnici-d8-060-/zpravy-domov.aspx?c=A170106_142956_ln_domov_jho
ŘSD si v žalobě říká o 797 milionů korun, ŠZDC žádá odškodnění ve výši 240 milionů.
Zdroj: http://www.lidovky.cz/zacne-spor-o-dalnici-d8-060-/zpravy-domov.aspx?c=A170106_142956_ln_domov_jho
byl tam lom před stavbou? byl, kdo ho nevzal v úvahu? projektant, kdo je za to zodpovědný?
Projektant projektoval na základě inženýrskogeologického průzkumu. Ten se skládá z čísel, která lze dosadit do vzorečků (v dobách počítačů je to spíš soustava diferenciálních rovnic) a výsledek vypadá stylem "Je něco větší než cosi? Ano = můžete kopat; Ne = spadne to". Geolog přitom může pracovat jen s bodovými sondami, a to jak v prostoru, tak v čase: "hladina spodní vody byla zaměřena v období sucha, obvykle je pravděpodobně vyšší".
Jak si tak louskám v novinách, začíná mi připadat, že zdrojem problému je informační šum kolem otázky, co tam ten lom PŘESNĚ dělá, a soud že se bude točit kolem otázky, nakolik měl geolog podloženo, že tam ta hromada nebude, respektive jaký papír se na to téma najde.
Jen pro pořádek: obecně platí, že opravdový průšvih má víc zdrojů. K tomu, abyste se pořádně přizabil v autě, obvykle nestačí jet po dálnici 140; k tomu musíte navíc usnout a ještě do něčeho vrazit.
Ošizenou stavbu svedou na soukromníka. Tomu říkám podpora podnikání.
Ten inkrominovany usek pojede stale, oprava pomuze na jen chvili. Radeji to zavrit trvale a postavit jinde.
Nekončící opravy úseku jsou naplánované zkorumpovanou vládou a jejich lobby.