130 let

Diskuze

František „Čuňas“ Stárek: Je třeba vysvětlit, jak to tenkrát bylo. A lidé do archivů nepoběží.

Vítězství ČSSD bych považoval do jisté míry za kontrarevoluční zvrat, říká tvář undergroundu a nyní vědecký pracovník ÚSTR.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Gordito

26. 4. 2013 10:14
realita
pan Stárek je možná dobrý filosof, nicméně jeho názor na budování tajných služeb na zelené louce mne děsí!!!Pokud tomu tak skutečně bylo - pozdrav Pánbůh ...Je přece z historie jasné, že tato služba se vždy dědila... nezávisle na změně režimůFelix Edmundovič s tím nemá nic společného - to je pouze histerie diletantů...i on čerpal ze zkušeností carské tajné policie. Spíš bych uvítal info jaké vzdělání autor článku dosáhl - nic ve zlém, ale po pražských hospodách - bytˇv disentu - se toho moc nenaučíš!!! 
0 0
možnosti
Už aby byly volby!
Už bysme tyto  "týpky" měli přestat živit. Už stát stáli příliš mnoho peněz. Budu volit ČSSD. Jen aby měla odvahu tuto i jiné "trafiky" pro takovéto "zjevy" zrušit.
0 0
možnosti

14. 3. 2013 9:16
jeden nazor
Pisete, ze Frantisek Starek je vedecky pracovnik, a take se ho castecne ptate na  otazky tomu odpovidajici. Frantisek je dokumentaristou, jeho pozice se jmenuje redaktor a dela predevsim popularizacni a organizacni praci. A dela ji vytecne.Proc se ho vsak ptat na totalitarismus? Frantisek muze zajimave  mluvit za svuj projekt, jiste i za sebe jako za obcana, ale jak to spolu souvisi? Jak to vypovida o ustavu? Ze tam je jeden clovek, ktery dela dobre svoji praci a mysli si, ze socdem jsou velky prusvih? Sam v ustavu pracuji a s kolegou Frantiskem ne ve vsem souhlasim- predevsim myslim, ze vedecka prace ma byt dulezitym, i kdyz zdaleka ne jedinym obsahem cinnosti. A zasadne nesouhlasim  tim, ze je treba predevsim treba "to říkat ve zkratce a ukazovat to tak, aby to bylo jednoznačné a pochopitelné." Ovšem to je spis nesikovne vyjadreni. Vzdelavacim aktivitam v USTR nejde o predkladani pravd, ale naopak o problematizaci, vice perspektiv. Avsak ty perspektivy by nemely byt zahaleny obvyklou pavedeckou semantickou mlhou. Predpokladam, ze Frantisek mel na mysli spise tohle, nemlzeni. Mimochodem na kazani na skolach nejsou zvedavi.
0 0
možnosti
Děkuji za vysvětlení
Váš názor mi zde připadá snad jako jediná rozumná reakce.Zcela jistě je jediná zasvěcená,
0 0
možnosti

Pelt

14. 3. 2013 8:23
Kontrarevoluce?
Kontrarevoluční zvrat? Nevěřil bych, že je možné sezením mezi bolševickými dokumenty takhle nasáknout bolševickým myšlením a rétorikou. Naivně jsem si myslel, že boj s "kontrarevolucionáři" definitivně skončil s listopadem 89 :-(.
0 0
možnosti

Hell

13. 3. 2013 23:39
Autentický materiál
http://www.ustrcr.cz/data/mp3/rada/2013/130313_001.mp3 http://www.ustrcr.cz/data/mp3/rada/2013/130313_002.mp3 Je to z dneška. Pozor, jen pro silné nervy. Poučný materál pro daňového poplatníka, aby věděl, co si tam vlastně platí.
0 0
možnosti

Logogram

13. 3. 2013 15:04
Trafika
Ustav neni, nez trafika pro Starka a podobne rezimni prominenty, kteri by se jinak neuzivili.
0 0
možnosti

Miro Ii.

13. 3. 2013 14:54
Nomen omen
     Vítězství ČSSD bych považoval do jisté míry za kontrarevoluční zvrat, říká tvář undergroundu a nyní vědecký pracovník ÚSTR.       Dnešní doba  je plná těchto podivných tzv. celebrit  a rádoby vědeckých pracovníků.  Tento pán , s tím divným "vědeckým" pseudonymem a vizáží,  není žádnou vyjímkou.         To ho muselo stát hodně  jeho vědeckého úsilí, než "vypotil" shora uvedené souvětí.  Nechápu co je na tomto ústavu vědeckého. V normální společnosti to vždy bude archív  pro historiky a jiné badatelé, a nikoliv rito za peníze daňových poplatníků.
0 0
možnosti

Pocono

13. 3. 2013 13:50
A k čemu nám tenhle Ústav
A k čemu nám tenhle Ústav ímeni Orwella je dobrej kromě podpory vládní garnitury, když jí teče do bot (kauzy atentátníci Mašíni a „bonzák“ Kundera k odvrácení pozornosti)?
0 0
možnosti

V25í83t 26P88á19t56e33k

13. 3. 2013 9:10
Díky, pane Houdo
za doplnění obrázku o tom, co je zač tahle "vědecká instituce". I "KARLTREU" ho hezky dokresluje svým zoufáním, že se možná dostane do rukou jiným politikům než těm, kteří se mu líbí.
0 0
možnosti
Není už čas ten ústav zrušit?
navíc nějak mi termín vědec u historika nesedí a na to tlumočení snad  netřeba takového aparátu....
0 0
možnosti
Ano, a o to panu Houdovi zřejmě jde: zrušit USTR
Ekonomicky stejně vyhráli převrat bývalí estébáci a vysocí komunisté.Jediné, co jim ještě chybí k úplnému vítězství, je, aby byly považováni za normální (i když mimořádně schopné) občany, kteří se "provinili" pouze tím, že hájili chudé a utlačované. A v tom jim USTR zatím brání.
0 0
možnosti