Ta Fantastika loni podle listu utržila 81,9 milionu korun, vydělala 7,9 milionu korun po zdanění.
Kratochvíl je znám také spory s pražským magistrátem ohledně grantové politiky v oblasti kultury. Několikrát vyhrožoval žalobou u tuzemských i mezinárodních soudů, kritizoval především to, že město podporuje z veřejných zdrojů nejen neziskové společnosti, ale i podnikatele - ovšem ne
všechny. Proto podle něj toto prostředí vytváří nerovné podmínky.
Spokojen byl jen chvíli - když loni pražský radní pro kulturu Milan Richter prosadil do grantového systému myšlenku dotace na prodanou vstupenku.
Podle některých kritiků však byla Kratochvílova hrozba mezinárodní arbitráží jen cestou k tomu, jak grantový systém změnit právě tímto způsobem.
Princip dotace na vstupenku se naplno projevil jen jednou, letos na jaře při rozdělení grantů - divadla, muzea či galerie, které prodávají vstupné, dostaly řádově stovky tisíc až miliony korun, Ta Fantastika patřila k těm, kdo díky tomuto principu dostaly nejvíce.
Dotace na prodanou vstupenku spolu s některými dalšími aspekty grantového systému i kroky politiků v oblasti pražské kultury ale spustily na jaře lavinu veřejných protestů. Ty vedly až k opětné změně grantového systému - ten nejnovější stále sice nerozlišuje neziskový a soukromý sektor, ale jeho tvůrci říkají, že podnikatelé budou moci dostat grant jen na neziskový projekt a jen do výše vyrovnaného rozpočtu.
Kratochvíl s novým systémem grantů spokojen není, s divadlem v Česku končí a podle Aha! chce zřídit nové divadlo v USA.
Kratochvíl je znám také spory s pražským magistrátem ohledně grantové politiky v oblasti kultury. Několikrát vyhrožoval žalobou u tuzemských i mezinárodních soudů, kritizoval především to, že město podporuje z veřejných zdrojů nejen neziskové společnosti, ale i podnikatele - ovšem ne
všechny. Proto podle něj toto prostředí vytváří nerovné podmínky.
Spokojen byl jen chvíli - když loni pražský radní pro kulturu Milan Richter prosadil do grantového systému myšlenku dotace na prodanou vstupenku.
Podle některých kritiků však byla Kratochvílova hrozba mezinárodní arbitráží jen cestou k tomu, jak grantový systém změnit právě tímto způsobem.
Princip dotace na vstupenku se naplno projevil jen jednou, letos na jaře při rozdělení grantů - divadla, muzea či galerie, které prodávají vstupné, dostaly řádově stovky tisíc až miliony korun, Ta Fantastika patřila k těm, kdo díky tomuto principu dostaly nejvíce.
Dotace na prodanou vstupenku spolu s některými dalšími aspekty grantového systému i kroky politiků v oblasti pražské kultury ale spustily na jaře lavinu veřejných protestů. Ty vedly až k opětné změně grantového systému - ten nejnovější stále sice nerozlišuje neziskový a soukromý sektor, ale jeho tvůrci říkají, že podnikatelé budou moci dostat grant jen na neziskový projekt a jen do výše vyrovnaného rozpočtu.
Kratochvíl s novým systémem grantů spokojen není, s divadlem v Česku končí a podle Aha! chce zřídit nové divadlo v USA.