Jádrem všech budoucích problémů má být ekonomická nejistota. „Naši klienti by se rádi zorientovali v tom, jak se COVID-19 do budoucna projeví na akcích, které nyní vlastní. Případně na těch, které by si rádi pořídili do budoucna,“ uvozuje svou analýzu Martinová.
První z důvodů je čistě pragmatický. Lidé sice mají díky koronaviru více volného času, ale všichni velcí hráči na poli streamovacích služeb (kromě Netflixu třeba HBO, Amazon Prime Video nebo Apple TV+) fungují na bázi měsíčního předplatného. To, že bude na službě mnohem více „nakoukaných hodin“ , firmě samo o sobě finančně nepomůže.
Kromě toho má Netflix ze všech služeb předplatné nejdražší. Martinová odhaduje, že společnost jen za rok 2020 ztratí nejméně čtyři miliony předplatitelů jen kvůli tomu, že přejdou k často až o polovinu levnější konkurenci.
Aby se Netflix dále stabilně držel, museli by přibýt noví předplatitelé, což je v některých regionech skoro nemožné (třeba v USA si službu již předplácí 75 % domácností), jinde tomu může zabránit právě probíhající epidemie. Zde přichází analytička s druhým důvodem.
Mnozí lidé v současné krizi přichází o práci a finance. Například v Itálii nebo ve Španělsku se propouští v cestovním ruchu, celém odvětví služeb i velkých nadnárodních firmách. Streamovací služby se tak pro mnohé stávají „zbytečným luxusem“, když se díky jejich objednání člověk upisuje k placení fixní částky každý měsíc. Jiní z tohoto důvodu stávající předplatné zruší. Martinová odhaduje, že počet předplatitelů bude v době pandemie v nejlepším případě stagnovat.
Třetí důvod tkví v tom, že společnost Netflix funguje na dluh. Odhaduje se, že rok 2020 zakončí v dluhu neuvěřitelných 70 miliard korun. Netflix existuje tak, že do něj neustále proudí obrovské peníze (cash flow) a to je lákavé pro investory. Čím méně peněz bude proudit, tím budou investoři obezřetnější a investice menší.
Je nepravděpodobné, že by nynější pandemie Netflix položila. Vypadá to však, že ho nečeká ekonomický růst, ale utažení opasku.