Filmový kritik Jon Negroni přišel v roce 2013 s obsáhlým článkem o filmech studia Pixar. V něm dopodrobna vysvětluje, proč si myslí, že se filmy odehrávají v jednom a tom samém světě, který studio stvořilo. Teorie získávala na popularitě a postupně se na ni nabalovaly další doplňující připomínky od fanoušků. Domněnky o jednom světě Pixaru si začaly žít vlastním životem skrze internet.
Společnost Disney, pod kterou studio Pixar patří, zveřejnila pomocí stránek filmu Toy Story (Příběh hraček) na sociální síti Facebook video, kde pomocí malých detailů propojuje oblíbené filmy. My tak můžeme vidět třeba:
- holčičku, která si v Hledá se Nemo čte komiks s panem Úžasňákem.
- postavu Riley z filmu V hlavě stojící u akvária ve snímku Hledá se Dory.
- Restaurant francouzského šéfkuchaře z Ratatouille, objevující se i v jedné scéně filmu Auta.
- Sullyho z Příšerek s.r.o. jako ozdobnou malbu ve snímku Rebelka.
- Červený skůtr, který řídil kuchař z Ratatouille, na skládce ve filmu VALL-I.
Video je podobných odkazů plné. Největším spojovacím prvkem je ale fiktivní firma BnL (Buy n Large). Ta v nějaké podobě vystupuje ve velké části snímků studia. Detaily, které oku diváka uniknou, ale zároveň dokazují, kolik péče bylo filmům věnováno. Tyto skryté hříčky, v originále „easter eggs“, dávají tvůrci do filmů pro pobavení diváků. Společnost Disney jejich zveřejněním ale nejspíš nepřímo potvrdila, o čem fanoušci dlouhou dobu spekulovali.
‚Leiu digitálně oživovat nebudeme.‘ Společnost Disney vyvrací spekulace |
Pixar je americké animované studio, dceřiná společnost The Walt Disney Company. Mezi úspěšné filmy studia patří Úžasňákovi, tři díly Příběhu hraček, Příšerky s.r.o. či Ratatouille. Za svá díla studio získalo třináct Oskarů, devět Zlatých glóbusů a jedenáct cen Emmy.