Samotný Paravan tvoří jakousi výstavu ve výstavě. Svobodová, jež se specializuje na geometrickou abstrakci a hyperrealistická zátiší, totiž část výstavy v Trafačce nejdříve namalovala na sérii pláten, aby je pak ve skutečném prostoru galerie vystavila. „Vznikla tak další ,nová vlna‘, již můžeme s trochou nadsázky nazvat v duchu doby ,Paravan 2.0‘,“ míní kurátor Jan Kudrna. „Výstava v tomto případě není přirozeným ukončením jistého časově ohraničeného snažení, ale stává se jasným činitelem, který nepřímo spoluutváří finální podobu samotných uměleckých děl. Je součástí celku a přetrvá do budoucna v podobě maleb.“ K výstavě vyšel také katalog s texty Terezy Bruthansové, Meghan Gordonové, Jiřího Machalického, Thomase Miessganga či Carla E. Smitha.
ROK 2020: Výtvarné umění nelení. Rembrandt, Frida Kahlo i Banksy zblízka |
Soukromá výstavní síň Trafo Gallery funguje v bývalých pražských jatkách od roku 2016, předtím sídlila v nevyužité trafostanici ve Vysočanech. Specializuje se na generaci třicátníků a čtyřicátníků pohybujících se okolo čtveřice zakladatelů Jana Kalába, Jakuba Nepraše, Michala Cimaly a Blanky Čermákové, kteří od roku 2006 utvářejí její výstavní program. V minulosti tu vystavovali například Robert Šalanda, Zdeněk Trs, Dana Sahánková, Jan Vytiska, Epos 257, Michal Škapa nebo Mark Ther. Trafačka se zúčastnila také veletrhů umění ve Vídni a Budapešti.