29. ledna 2016 11:00 Lidovky.cz > Zprávy > Lidé

Kampaň kritizuje reklamní průmysl. Nejsme jen sexuální objekty, vzkazují ženy

Reklama na parfém značky Tom Ford | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Reklama na parfém značky Tom Ford | foto: Tom Ford

Jsem vaše matky, sestry, kolegyně. Nejsme předměty. Zahraniční kampaň #WomenNotObjects upozorňuje na reklamy, které ženy zobrazují jen jako objekty sexuální touhy.

Reklamy na parfémy, alkohol, luxusní oblečen, ale i na hamburgery. Ženy se v nich objevují polonahé, ale i nahé jen se zakrytými intimními partiemi. Role ženy v podobných reklamách? Sexuální lákadlo. Kus masa. Objekt, který uspokojuje mužské libido. Kampaň navrhuje značky zobrazující ženy podobným způsobem bojkotovat.

Stop objectifying women #womennotobjects

Fotka zveřejněná uživatelem nterestin (@_nterestin),

Příkladem může být reklama na parfém pro muže značky Tom Ford. Na fotografii je nahá žena, které intimní partie zakrývá pouze parfém. „Klíč k mému srdci? Muž, který voní jako vagina,“ ironizuje reklamní fotografii jedna z žen zapojená do kampaně.

Ženy i dívky v reklamách jsou zbavené lidskosti, jejich tělo často nemá nic společného s inzerovaným produktem a dokonce jsou často zobrazeny bez obličeje. „Jsme vaše matky, sestry, dcery, kolegyně i ředitelky,“ vzkazuje kampaň.

Sexistické prasátečko

V Česku na nevhodné a sexistické reklamy upozorňuje Sexistické prasátečko, které uděluje anticeny trapným a dvojsmyslným reklamám, ve kterých se pravidelně objevují věty typu: „nedám, ale půjčím“, „i mě to hezky udělal“, či „s námi to postavíte“ a dominuje jim polonahá žena s lascivním výrazem.

apeAlena Pecháčková

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!