130 let

Diskuze

KLESLA: Škoda superbu. Závislost Česka na jedné firmě může být problém

Slavná teorie motýlího efektu říká, že i něco tak nepatrného jako zatřepetání titěrných křídel může nakonec způsobit tajfun. Podobně zprávy, že největší česká automobilka přesune výrobu svého vlajkového modelu Superb do Německa, vyvolaly přinejmenším pořádný průvan. A řada lidí se ptá, jestli podobná rozhodnutí mateřského koncernu Volkswagen nepřinesou bouři pro celé tuzemské hospodářství.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

27. 11. 2017 9:49

Když tato firma buduje montážní(?) pobočky v Rusku a Číně je klid.Naopak je to prezentováno,jako úspěch.Když se část výroby stěhuje k sousedům do Německa,je najednou poplach.Pokud se to týká ,,Superbu",tedy nového ,,papalášfároše",tak se snad nic zlého neděje.Firma bude i tak ve větším zisku.Navíc jsou zde i dvě další firmy se stejnou výrobou.

0 0
možnosti
JT

27. 11. 2017 14:25

Superb rozhodne neni zadnej papalasfaros. To je normalni rodine auto. Zadnej extremni luxus, jen prijemny standard.

0 0
možnosti
RT

27. 11. 2017 8:01

Ona úplně stačí likvidace Škodovky převodem na výrobu elektrošrotu.

0 0
možnosti
KK

K. Kořinek

26. 11. 2017 21:28

Ježíš to je hlava otevřená. Pracovcal někdy Klesla ? Chlapče a co chceš dělat, když pravda a láska z nás udělala kolonii Německa. Ve Škodě-Auto je průměrná hodinová mzda cca 12 euro na hodinu, v západním Německu v továrnách VW to číní cca 50 euro za hodinu a přesto němci s tím dokáží pracovat. U nás, když se měla zvýšit minimální mzda o pár euro, to bylo řevu našich kapitalistů, jak jsme drazí. Nejsme drazí, jsme jenom blbí !

0 0
možnosti
ML

27. 11. 2017 8:35

>v továrnách VW to číní cca 50 euro za hodinu<

Loskokotos, ty jsi ale opravdu velky wul!

Pri ca. 160 hod. za mesic by to bylo 8 000 hrubeho!

0 0
možnosti
SC

S. Cesky

26. 11. 2017 18:22

Když se věří Skopčákům,tak to špatně dopadá. Ještě před měsícem se zapřísahali,že superb zůstane. No ale když někdo namontuje podvodný SW,tak -dobře nám tak.

0 0
možnosti
KJ

K. Jež 888

26. 11. 2017 10:31

Závislost ČR na auto průmyslu je proto, že nejsme občanská společnost a jsme komunistická společnost založená na přerozdělování. V občanské společnosti by likvidace Škodovky (ke které stejně dojde až přijde krize a majtel raději zachová německou větev) neměla na nic vliv. Protože dělníky-poloroboty by absorboval svobodný nepokřivený trh. Dokázali by se lehce uživit, protože by prostředí bylo nastaveno pro občana.

0 0
možnosti
RF

26. 11. 2017 17:16

Co to je prokristapána za bláboly? My jistě nejsme vzorová občanská společnost ale co to vlastně je a kde se vyskytuje? Snad v USA, v Německu či Švýcarsku? A co to je svobodný, nepokřivený trh a kde je ten? Nejvíc mne baví čecháčkovská zamindrákovaná nechuť ke všemu německému, jež by si snad přála i pád Škodovky jen proto, že m á německé vlastníky - v duchu hesla "ať nežeru".

0 0
možnosti
FN

F. Navr8til

26. 11. 2017 9:53

Problém není ve Škodovce nebo ve VW, ale v dotacích, které vláda České republiky směřovala do filiálek zahraničních firem nebo na výstavbu logistických center. Dotace měly směřovat do českých firem na rozvoj vývoje a inovací, aby byly české firmy podpořeny v konkurenceschopnosti a v produkci výrobků s vyšší přidanou hodnotou.

0 0
možnosti
KK

K. Kořinek

26. 11. 2017 21:32

A terou českou firmu znáte ? A kdo ji pustí k sobě na trh ? Jen se podívejte třeba na trápení Aero Vodochody, všude ji nepustí. A do Ruska a Cíny nechcete, tak kam ? :-))

0 0
možnosti
VK

26. 11. 2017 7:28

Nemají nic pro pro provoz elmobilů vybudováno.Pojedete baterie se vybije a můžete auto tlačit.Je to jako za komunistů.Postavilo se sídliště a teprve potom se pracně a dlouho budovaly věci pro život na sídlišti nezbytné.

0 0
možnosti