Václav Havel je z formy.Výkony v porevolučním období upadaly až se vytratily a zbyly jen hrubé chyby.Humanitární bombardování a jeho schvalování a teoretické úlety ignorující jeho původní ideály a zásady a tento nešťastný příměr to jen dokumentují.
nemýlím-li se, pan exprezident jezdí (nebo donedávna jezdil) suvéčkem MB-R Klasse, ale nevím jestli to je 3-litr, nebo 5-litr (6 nebo 8 válec)...
Ale v každém případě to je autíčko opravdu "echt eko" a žere jak 5 Fábií dohromady.
Takovýhle přívrženci a milovníci životního prostředí jsou opravdu sqělou reklamou pro ty naivní brčálníky stálezelené.......
Tak jak mi lezou na nervy Havlovy pseudohumanistické, euro-levičácké výlevy, tak s ním v otázce nesmyslného nepřetržitého ekonomického růstu (to má post-moderní kapitalismus společného s bolševiky - i ti měli svůj ZPPRNH (Zákon nepřetržitého proporcionálního růstu (či rozvoje)národního hospodářství!) či s konstatováním, že víc než auta pro lidi jsou zde lidé pro auta a automobilky (zcela se ztratilo ze zřetele, že na prvním místě je vždy člověk a jeho zájmy - neboli, napřed mají být vždy lidé.
Ano, je třeba se podívat pravdě do očí: Největším zabijákem současného světa je automobil! Tím přímým v rukou rádoby závodníků, kteří si odreagovávají svou podrážděnost a agrese, nahromaděné v nelidském dnešním světě práce anebo gigantický ekonomický tlak a existenční strach anebo mají automobil jako náhražku skutečného vyžití (cestou do práce či v honbě za termíny), na které jim nezbývá čas. Ještě mnohem horší je však působení dvou miliard automobilů pojíždějících (většinou zbytečně), po Zemi sem a tam, které v mnohem větší míře než se připouští, nesou hlavní podíl na sycení zemského ovzduší látkami, které do ní nepatří a způsobují oteplování atmosféry a v Evropě (možná i jinde), i trvalé dusno v jarních a letních měsících. Masový automobilismus tak výhledově způsobí neobyvatelnost zeměkoule. Namísto učinit z toho nějaké závěry, motorizují světové automobilky půldruhamiliardovou Čínu - už se těším, až bude s manažéry automobilek uspořádán za nevratné změny klimatu "Norimberský proces"! Ideální by bylo zdražení benzínu na tisíc korun za litr, aby autem opravdu mohli jezdit jen ti, kdo si to mohou dovolit. Dotovat by se měla veřejná doprava, aby byla dostupná všem a mohla opět udržovat hustou síť. (Zatím působí všemocná automobilová lobby svým vlivem na zdražování a neatraktivnost veřejné dopravy!) Individuální doprava by měla sloužit jen k rozšíření "osobní svobody" ve volném čase-její masová podoba je zhoubou! V tom má Havel pravdu: auto má sloužit lidem a ne lidé autu!
Doplnění: Vypadlo mi tam na konci 1. odstavce v rychlosti slůvko "souhlasím"! Sorry!
Už ten úvod-Havel se naprosto neplete v názoru na věci,které vidíme stejně,ale zase naopak má názory s kterými s ním nemůžeme souhlasit.
Souhlasím s panem Havlem, protože tomu co říká rozumím. Pan Doležal možná také, ale je zaujatý nebo navedený. Nebo hloupý, aspoň podle jeho příkladu s dědečkem a nákupy. Když nerozumím, nechám se poučit nebo mlčím. Současná krize nám ukazuje, jak je Země malá. A v záloze nebo už v akci má další problémy – znečišťování, odpady, zvyšování hladin oceánů, život v oceánech, pitná voda, potraviny, suroviny, migrace lidí, atd. A také zaklínadlo stálého zvyšování výroby. Co je pro mne dobrého na tom, když zboží které mně dřív vydrželo 10 let teď vyhodím za půl roku a místo jednou si ho musím krásně zabalené koupit dvacetkrát? Nebo že mám už pomalu každé sousto jídla ve zvláštní krabičce? Že tím pomáhám zvyšovat zaměstnanost? Svůj podíl na tomto nesmyslném trendu má i automobilový průmysl. Někdo, jako pan Havel, to vnímá, vidí i širší souvislosti a je schopen dohlédnout i důsledky lidského počínání, jiný, s obzorem u svého plotu ho zase kritizuje. Asi to už jinak nebude.
hmm
http://www.periskop.cz/cz/clanky/exprezident-vaclav-havel-prevzal-mercedes-benz-nove-tridy-r/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.periskop.cz/cz/clanky/exprezident-vaclav-havel-prevzal-mercedes-benz-nove-tridy-r/
http://www.periskop.cz/cz/clanky/exprezident-vaclav-havel-prevzal-mercedes-benz-nove-tridy-r/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.periskop.cz/cz/clanky/exprezident-vaclav-havel-prevzal-mercedes-benz-nove-tridy-r/
Pan Veškrn se nudí, tak se nedivte. Nobelovu cenu mu vyfouk polský elektrikář, tož i Bursík je mu dobrý.
Tom znamená, že budeš bojovat i se svým Mercedesem Havle? Hlavně aby byl klid ve tvé chýši v Dělostřelecké ulici - v chýši za nejméně 50 000 000 Kč?
Tváří v tvář krizi je nutné se začít dělit.
Ústřední příčinou ekonomické krize je vzestup nerovnosti, především způsob, jakým bohatí přicházejí k bohatství. Ztratili svědomí. Jak ukázal ekonom Camille Landais, ve Francii stouply mezi rokem 1998 a 2006 mzdy těch nejlépe placených, kteří tvoří 0,01 procenra firemních zaměstnanců, o celých 69 procent.
To znamená každý měsíc nárust o 2800 eur! Ti nejbohatší navíc ještě žádají úlevy od státu ve formě snížených daní, a to pod pohrůžkou, že dochází k "odlivu mozků" do zahraničí, což žádná studie nikdy nepotvrdila. Je nemožné reagovat na ekonomickou krizi bez úsilí o národní solidaritu.
PS
spotřebitelský kolaps-důsledek rozevírání nůžek mezi b. a ch.