130 let

Diskuze

PALATA: Proč by Čechy měl zajímat summit v Kodani

Na summit v Kodani se dá dívat jako na velkou nudu, na které se stejně asi nic nedohodne. Oteplení stejně žádné není, a když je, tak se to lidí, kteří jsou dnes v mém věku, zase tak moc nedotkne.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jan Baltus

10. 12. 2009 8:24
KOnečně někdo napsal

Musím se poklonit skvělé argumentaci autora. Ano, tak nějak to je, možná by bylo třeba přidat, na základě strašných zkušeností ze světa, katastrof v Indii či Japonsku z odby " bouřlivého rozvoje," že jde také o ty peníze vy\dělané snad a na úkor zdraví druhých.

0 0
možnosti

abbda abd

8. 12. 2009 14:25
páně palata

je vyžírkový  snob jako ostatně  všichni  TZV. bloggeři,   a ještě horší  -  protože  z relací reagujících na jejich  vyslintaniny  excerpují  nové  invence či náměty  pro svůj  skomírající  "sopouch"  (proboha snad i teď pochopil  konotaci ?)

SKUTEČNÝ  a  zodpovědný blogger  si  PŘEDEVŠÍM  vyvažuje, zda je schopen při své profesi a erudici    O D P O V Í D A T   těm, kterým by měl být vděčen za to, že jej vůbec vzali na vědomí   -   a tím vůbec nemám na mysli odpovídat  VŠEM,  ale mít schopnost  koncentrovat  otázky k  ZODPOVĚDNÝM  odpovědím;

něco podobného se  K D Y S I   vtloukalo do hlavy kandrdasům žurnalistiky,

ale  právě v tom    PŘEPLÁCENÍ   PÁNOVÉ   PALAT(OVÉ / ÝNI)   vidí  poetiku a přínos  DEMOKRACIE   -   vy co jste při zemi  si štěkejte  -   ALE  NAŠE  KARAVANA  jede dál  ..............

0 0
možnosti

abbda abd

8. 12. 2009 14:46
Re:

můj blog (nečeský) fungoval takto:  

po jeho vystavení jsem se všem  omluvil za to, že jsem nucen poprosit  o případný zájem a reakci  do (určitého data),

abych mohl  VŠEM(!)  PO TOMTO  datu  poděkovat a odpovědět ;

je to náročný byznys, ale i když leccos zneužijete, oni vám odpustí,  protože spatřili sami sebe (své formulace !!!)  a  necítí se zneužiti   -   a vyplatí se ...........(nikoli úzce)

ale je to tvrdá 18hodinová makačka,   palatýne

0 0
možnosti

abbda abd

8. 12. 2009 14:11
bdd

ffdfgdy

0 0
možnosti

miroslavb

9. 12. 2009 13:40
Re: bdd = tyto dva prispevky pana bdd:

nesrozumitelne, nevhodne, zbytecne.

0 0
možnosti

Tomas

8. 12. 2009 10:18
nejde tu o ekologii

každý to slovo používá a nikdo neví co to znamená ten kdo topí dřevem myslí že se chová ekologicky ten kdo jí biopotraviny myslí že se chová ekologicky ten kdo třídí odpad myslí že se chová ekologicky ten kdo kupuje bionaftu .......atd

lidé nechápou vůbec souvislosti a jen papouškují hovadiny co zaslechnou.

Ve skutečnosti je to tak že ti co používají primitivnější technologie nebo prostředky si myslí že se chovají ekologicky a to je strašlivý omyl. Kdyby se takto chovala cela ekonomika pak důsledky moderni civilizace by byly katastrofální. Představte si že by naši předkové řekli parní stroj to je maximum kam jsme ochotni zajít v devastaci našeho životního prostředí a  zakázali by další rozvoj . pokud by se všechny státy na světě chtěly dostat na naši úroveň na světě by nezbyl brzy jediný strom.   Máme dvě možnosti řídit se heslem všechno špatně zpátky na stromy ale pak to dělejme důsledně a v tom případě tady v Evropě nemají lidé vůbec co dělat protože jsou tu jen na návštěvě a domov máme v rovníkové africe a nebo upalovat dopředu co se rozvoje technologií týče co to dá a podporovat ty co jsou nejefektivnější a tudíž ve svém konečném důsledku také nejekologičtější v tom pravém slova smyslu  tj. otevřít se transgením technologiím a na co nejmenší ploše vypěstovat co nejvíce  bez chemie a hnojiv. vrhnout se se vší vervou na rozvoj jaderných technologií tak aby se dále zvyšovala jejich účinnost  investovat do nanotechnologií a biotechnologií aby jsme výrazně zvýšili kvalitu lidského života. Je třeba věnovat se vzdělaní lidí tak aby lepe porozuměli moderním technologiím a přestali se jich bát pak by fundamentalistická zelená hnutí ztratili živnou půdu pro své mocenské hrátky

0 0
možnosti
MR

M. Russnak

5. 1. 2010 3:42
Re: nejde tu o ekologii

Tomasi, mas pravdu.Vsechmo je to jen politicky humbug, ktery vznikl v Anglii za casu Margaret Thetcherove, kdy mela problemy se stavkujicimi horniky, kteri ji pritlacili ke zdi tak, ze si rekla, ze tohle jim nedaruje.Pomohla ji nahoda kdyz v Tv videla nejaky program o vytvareni CO2 pri spalovani organickych paliv a negativnim dopadu na prirodu.Myslenka haviri-uhli-CO2 okamzite klikla a "environmentalism"byl na svete.Pozadala /samozrejmne se slibenou vysokou dotaci/ vyskumni ustav,uz si nepamatuju jak se jmenoval, o studii vplyvu CO2 na zivotni prostredi s dodatkem, ze dotace zavisi od vysledku vyskumu.Oni ji spravne pochopili, vysledky byli "vynikajici" 

a od te doby to slo s haviri a doly vsude velmi spatne.Dosahla sveho, ze totiz haviri ji vic ohrozovat nebudou.Prestalo se tezit /a nejen v Anglii/ a zacalo se verit na CO2.Na namitky vaznych vedcu UK reagovala zastavenim dotaci a verejnym pokrikem a vysmechem takze zamlkli.Dnes, protoze se stali take politickou silou,se proti nim uz bojuje velice tezce a vypada to mnohdy jako v ilegalite za valky.Pronasledovani, vyhrozovani, vysmech a spolecenska likvidace jsou jejich zbrane.Mnohokrat i telesne utoky.

I Vas druhy prispevek je velice dobry!

Jeden z Vasich argumentu o vlastnostech ledu ve vode mne pred lety privedl k nazoru, abych byl velmi opatrny s prijimanim techto novych informaci a hledal nejake materialy opozicnich vedcu.Tehdy to melo byt az sest metru, co se tyce stoupnuti vody svetovych oceanu.Na vzacne vyjimky dnes uz lide nemaji vlastni nazor.

0 0
možnosti

Tomas

8. 12. 2009 9:56
globalní oteplování

Nedávno byly v časopise science publikován soubor dat podle nichž se teplota za posledních deset let od roku 1999 do roku 2008 zvýšil o 0,07°C. Prognóza Mezivládního panelu pro klimatické změny počítá s  0,2°C tak aby byl dodržen harmonogram katastrofy  a došlo za sto let k tomu kýženému nárůstu o  2 °C. Podle nejpesimističtějších analýz lidé svoji činností k tomuto přispívají asi 8% to tedy představuje 0,0056°C za posledních deset let. Takže možná se otepluje, a lide k tomu přispívají ale hluboko pod statistickou chybou a vyvozovat souvislosti a doporučení pro lidstvo může jen lhář nebo fund. věřící. V souvislosti s  taním ledovců  jsme masírováni představou že stoupne hladina oceánu......BLBOST!Každý žák základní školy by měl vědět  že led na hladině vytlačuje přesně to množství vody které vznikne pokud roztaje. Pevninské ledovce které by opravdu mohly způsobit zvednuti hladin při teplotě pod nulou neroztají. Vzhledem k tomu že v Antarktidě a Grónsku je průměrná roční teplota pod minus dvaceti °C pak při takovém tempu tyto ledovce začnou zdůrazňuji ZAČNOU tát za 2800 let. Do té doby ale budou přirůstat což se také všechna seriózní měřeni potvrzuji neboť větší teplota znamená větší vlhkost vzduchu. Asi jako když necháte otevřený mrazák teplota v něm stoupne ale přesto se vám začne hromadit led Posuny ledovců v okrajových oblastech těchto pevnin můžou být způsobené tlakem narůstajícího ledu uprostřed. Příkladem podvodu  Al Gora je Kilimanzaro kde mizí ledovec ale ne ze by tál neboť teplota je tam stále pod bodem mrazu ale odpařuje se z něj pára diky intenzivnímu rovníkovému slunečnímu svitu tak jak v minulosti jen s tím rozdílem že lide v vykácely deštné pralesy, které zásobovaly horu vydatnými srážkami. Lide klima mění nepatrně  ale za to likvidují původní biotopy a ti co žvaní o globálním oteplovaní chtějí všude solární panely, větrníky a zaplevelit celou planetu monokulturami typu řepka. To je zločin motivem jsou prachy. Vy co jim věříte jste banda ovci 

0 0
možnosti

michal

7. 12. 2009 22:43
MLADÝ MUŽI,ukvapenost mládí sluší, ale každá civilizace KONČ

KONČÍ V POUŠTI, VYJMA PÁR KLÁŠTERŮ, ALE ANI TO NENÍ RECEPT PRO VŠECHNY, jistě hitler dokázal z lidí vymačkat spořivost, hitlerovo koně přežili na sibiři jen z větví o stalinovi nemluvě, zvracet se mi nechce...TO PAN PAROUBEK ASI NEDOKÁŽE, JEHO STEJKY NAZNAČUJÍ SPÍŠE OPAK, JEHO SQUADRA S PANEM GROSSEM V ČELE TO BEROU HÁKEM

0 0
možnosti
MR

M. Russnak

5. 1. 2010 4:04
Re: MLADÝ MUŽI,ukvapenost mládí sluší, ale každá civilizace KONČ

STARY MUZI s teorii o oteplovani je to podobne jako s konspiracni teorii.Myslim tim

konspiraci proti lidstvi.

Kdyz ma clovek 30 let a veri v konspiracni teorii je paranoidni.Pokud v ni vsak neveri kdyz ma 50,je jasne, ze toho v zivote moc neprecetl.

Proto bych vas chtel doplnit kdyz rikate : Ukvapenost mladi slusi, nezcitanost vsak staremu  neprida.

0 0
možnosti

FOX

7. 12. 2009 20:42
.

Pan Palata nic objevneho nenapsal,  z clanku vyplyva, ze je informovany zcela normalne, prumerne, alespon doufam, ze se jedna o prumer a ne nadprumer. To ze nas nezaplavy more ci nevysusi poust je pravdepodobne, obrovske problemy vsak mohou vzniknout s gigantickou migraci lidi z postizenych casti sveta, hledajici obzivu a vodu. Staty ktere se nezucastni zodpovednejsiho pristupu zivotu na planete jako napr Cina, SKorea (mozna USA, ale tam pochybuji) budou ve vyhode ale zase pouze zdanlive, problem neni tak jednoduchy, v celkovem souctu ty ciste staty by i ziskaly ekonomicky nad staty spindiry a ty by se pozdeji stejne prizpusobily zodpovednejsimu chovani vuci zivotnimu prostredi.

0 0
možnosti

Daiel

7. 12. 2009 17:22
Palatuv hnus

Palata prezentuje nebezpecny, sovinisticky nazor, se kterym hluboce nesouhlasim a hluboce jim opovrhuji. Vetsina prumyslovych vyrobku se dnes vyrabi v Cine, zapad konzumuje, utapi se ve Spidlovskych socialnich vizich a radi. Mohou za exhalace z Ciny spotrebitele, nebo vyrobci? Jak jinak nez levnou vyrobou se mohou chude staty dostat na vyssi zivotni uroven, pres celni bariery EU a USA? Muze za exhalace kontinenty, kde se jezdi do prace a do hypermarketu auty, nebo zli Cinani? Jsem pobouren a ocekavam, ze priste nam pan Palata vyjevi, ze za globalnim otepolovanim stoji svetove zidovstvo. Nikoliv, stoji za tim lidstvo jako celek a rozerane evropske narody v prvni rade!

0 0
možnosti

s.ráth

7. 12. 2009 23:43
Re: Palatuv hnus

a co když, jak to tak vypadá, žádné globální "otepolování" neexistuje? Nakonec proč to věčné sebemrskačství? O co, že se vlastně snaží např. Čína? No o to aby se co nejrychleji dostala do naší situace kterou nazýváte "rozerane evropske narody"

0 0
možnosti

Ivan Nový

7. 12. 2009 14:16
No,

světový pořádek určoval, určuje a bude určovat vždy trh. Ekonomika musí k šetrnější výrobě dospět. To se nedá zařídit nějakým summitem.

0 0
možnosti

muadib

7. 12. 2009 16:48
Re: No,

Ano a ti účastníci trhu si to budou určovat a domlouvat se asi telepaticky. Trh má jednak svou živelnou část každodenního ustavování rovnováhy třeba mezi nabídkou a poptávkou a pak má svá pravidla, která si účastníci stanovují. Trh bez pevných pravidel nefunguje. Proto také funguje nejlépe ve státech, které jsou na jedné straně liberální a zároveň mají přehledný a vymahatelný právní řád. Kromě vysloveně právních předpisů potřebuje trh i předpisy technického charakteru zejména v době globálního trhu

0 0
možnosti

:)

7. 12. 2009 13:00
pravda je

ze snazit se o co nejcistci vyrobu a zpusob zivota neni nic spatneho.

0 0
možnosti

Ivan Nový

7. 12. 2009 14:18
Re: pravda je

No jako je pravda, že není nic špatného pomáhat chudým, a kolik zla ta snaha natropila. Viz 80 miliónů zavražděných v Rusku ve 20. století.

0 0
možnosti