Nová koalice může mít skvělé nápady, čisté ruce i horoucí srdce a přece může ztroskotat. O nelehké situaci uvnitř čerstvé koalice vypovídá to, že lídři dvou ze tří stran nemají být v celopražské exekutivě. To je jednoznačné gesto vypovídající o nedůvěře, protože pokud bude koalice úspěšná, bude se moci prsit hlavně pirátský primátor pan Hřib.
Jenže to, co dorazilo paní Krnáčovou, může zničit i novou koalici. A sice pražské mosty. Nemusejí totiž ani spadnout a veškerá doprava v Praze může zkolabovat. Mosty, které by mohly dopravu zablokovat, jsou totiž v havarijním stavu a musejí a budou se opravovat. V roce 2020 má začít rekonstrukce Barrandovského mostu – jednoho z nejvytíženějších dopravních uzlů, sice po etapách, ale dopravu to omezí. Libeňský most, přes který se tramvaje zatím plazí, se rekonstrukci či stržení nevyhne, avšak v podobném technickém stavu je i Palackého či Hlávkův most, na kterém momentálně probíhá podrobný průzkum.
Kombinace ucpaného okruhu (Barrandovský most) a přeťaté magistrály (zavřený Hlávkův most) by znamenala nejen dopravní apokalypsu, ale i politická jatka. A nikdo by se nezamýšlel nad tím, že koalice, která právě vzniká, nenese na zoufalém stavu infrastruktury žádnou vinu.
Radnice nebude mít lehký život, ani pokud se jí podaří naplánovat a ufinancovat (pochopitelně bez peněz státu to nepůjde) postupnou opravu mostů. Možná bude muset krotit i stavební plány, protože nejméně od počátku tohoto roku víme, že osm pražských mostů je na tom velmi špatně, a nezačne-li toto vedení Prahy s nápravou, může být a bude činěno odpovědným za sebemenší komplikaci. A oprava Palackého či Hlávkova mostu přinese následky, které pocítí každý, i ten, kdo bude projíždět přes okraj hlavního města.
Berme to z lepší stránky, možná plánovaná silniční katastrofa poslouží jako propagace cyklodopravy – už vidíme ty plakáty s usměvavými důchodci, kteří si na elektrokole šťastně vezou svůj nákup zasněženou Prahou.