Jenže z jejich reakce lze soudit, že by si tu reformu představovaly jako pokud možno kosmetickou, aby je nebolela a aby nemusely mnoho ze svých zvyků měnit.
ČTĚTE TAKÉ: |
Lze se bránit tomu, že by měly školy dostávat prostředky podle kvality, a nikoli podle počtu studentů? Že budou mít školy větší autonomii, proti tomu lze též těžko protestovat. Zpřísnění pravidel pro vytváření poboček vysokých škol může vadit jen podvodníkům. A školné? To má přeci koalice ve smlouvě. Kolem něj se asi povede ta nejostřejší debata, přestože by školné rozhodně nemělo být tím hlavním v reformě vysokých škol.
Ministrovi Dobešovi lze vyčítat leccos, ale nikoli nedostatek odvahy a iniciativy. Pokud se vysoké školy obávají, že norma je bude nějak omezovat, mají dostatek času, do června příštího roku, na to, aby při vytváření paragrafového znění dohodly s ministerstvem kompromis. Bez toho, aby vysoké školy předkládaly věcné námitky, lze říci jediné, do změn se jim nechce.