Kolekce vyjadřuje autorčinu vášeň ke gobelínům. Ústředním tématem jsou staré ručně tkané obrazy i strojně tkané tapiserie, které hledala po starožitnictvích a bleších trzích. Během dvou let se jí podařilo vytvořit sbírku nalezených historických textilií pocházejících z dvacátých a třicátých let z nejrůznějších míst, která navštívila, jako je Portugalsko, Belgie, Francie, Ukrajina, ale i domácí Praha.
„Když na blešáku najdu gobelínový obraz, nevidím kýč nebo něco, co už nemá uplatnění, ale hned se mi vybaví obraz žen, které jej vyšívaly. Vidím krásnou ruční práci a zábavu, která má tradici. Těší mě, že skrz módu mohu těmto gobelínům vrátit život,“ říká MiMi Lan Nguyen.
La femme MiMi je známá tradiční ruční tvorbou a výšivkami. Od začátku své modely vyrábí bezezbytkově a zbytky látek používá na límečky, pásky či lemování. „Nezbavuji se ani staré kolekce. Místo toho je pravidelně předělávám na nové unikátní kousky, stejně tak jako outletové oblečení. Baví mě dávat nevyužitým věcem druhou šanci a vdechovat jim nový život. La femme MiMi ale není žádná alternativní móda,“ popisuje MiMi Lan Nguyen svůj rukopis.
GOBELÍNYTkané obrazy, které vznikaly již ve starověkém Egyptě, dosáhly svého evropského rozkvětu v 15. století, později jejich výrobu podporoval i francouzský král Ludvík XIV. České gobelíny získaly úspěch na přelomu 19. a 20. století, kdy jejich předlohy zhotovovali čeští malíři a výtvarní umělci. Krásné obrazy s květinovým vzorem se dříve pořizovaly jako ozdoba interiéru, gobelíny s městy či krajinou jako vzpomínka na navštívená místa. Propojováním tradiční zábavy v podobě tvorby gobelínů s tradicí saigonské výšivky La femme MiMi propojuje východní kulturu s tou západní. |