Čekal jsem, že Burianovo osudové dilema (zda vystoupit v rádiu se skečem urážejícím Beneše a Honzu Masaryka) bude více zpracováno. Nebylo, celé se to smrklo do jediného kratičkého dialogu s Marvanem. Ostatní je jen hluchá vata... Kdyby autoři dali tolik péče scénáři, co dávali výběru kostýmů a "podobě" tváří...
Zatím se nic převratného neděje.Jen nevím,proč když herci mluví potichu,tak doprovodná hudba hraje forte fortissimo.Tím pádem dialogům se jen těžko rozumí.Ale to není bolest jen této inscenace.
Nebudu se dívat na toto dílo, kde si herci hrají na herce, ani za pár let na další, kde si budou herci hrát na herce, kteří hráli herce.
Viděl jsem jeden díl a musím říct, že je to zase typická Sedláčkovská blbost. "Herci", kteří tam hrají herce, vedou ponurými hlasy filosofické dialogy o nesmrtelnosti brouka stejně jako je vedl Gottwald nebo Beneš v jiných "veledílech" soudruha Mikiny. Neumím si představit, že by takhle žvanili lidé temperamentu Buriana, Nového nebo Marvana.
Sedláček je až druhý pořadí, první je Boučková, nebo jak se vůbec jmenuje.
Nevím jak vy. Já si počkám na všechny díly, co vlastně chtěli autoři říci. Asi si stojím na vedení, protože zatím se nemohu nějak zorientovat.
OK, tieto články jednoznačne chcú aby boli osudy ľudí počas Protektorátu vnímané ako nejaké literárne fikce, nie ako niečo čo s dosť vysokou pravdepodobnosťou čaká každého z nás.
Si niekto spomenie že podobné dilemy museli riešiť vrstovníci p. Rašilova pred pár rokmi ? Si spomínam ako niekde bolo že v rámci boja za vyššiu vec objavil jeden chalan po mature svoju lásky z gymnázia v jednom tábore. To bol tak asi rok 1992. Babenka nemala správny pôvod a tak bola internovaná a pravidelne znásilňovaná. No a chalan zabojoval, tri krát ho zmlátili jak koňa, skoro ho jeho vlastní zabili, no nakoniec tú babenku z tábora dostal.
Ale OK, asi je všetko len literatúra. Bude nejaká debata ako strašne sa začali v 6. sérii krútiť GoT a akým slaďákom to asi skončí ?