Tomáš Hanus, dlouholetý hudební ředitel Velšské národní opery, která je koproducentem inscenace, má obrovský cit pro hudební divadlo a styl Smetanovy hudby. Díky své muzikalitě se nezdráhá dát plný průchod romantické vroucnosti. A ze hry orchestru při premiéře bylo zřejmé, jaký má Hanus u hráčů respekt.
O britském režisérovi Davidu Pountneym je známo, že má k české opeře mimořádně vřelý vztah, což je pro propagaci Janáčka, Dvořáka, Smetany i Martinů ve světě o to přínosnější, že ho můžeme řadit k nejvýznamnějším osobnostem operní režie posledních padesáti let.
Pountney dokáže v inscenovaných dílech nacházet nové významy, aniž je převrací za každou cenu. Dalibora pojal do značné míry jako politickou operu zasazenou do dnešních poměrů a promyšleně kombinoval velmi realisticky pojaté situace se snově symbolickými.