- 12. února 2024 5:00
Z inscenace Dalibor | foto: Národní divadlo Brno
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Tomáš Hanus, dlouholetý hudební ředitel Velšské národní opery, která je koproducentem inscenace, má obrovský cit pro hudební divadlo a styl Smetanovy hudby. Díky své muzikalitě se nezdráhá dát plný průchod romantické vroucnosti. A ze hry orchestru při premiéře bylo zřejmé, jaký má Hanus u hráčů respekt.
O britském režisérovi Davidu Pountneym je známo, že má k české opeře mimořádně vřelý vztah, což je pro propagaci Janáčka, Dvořáka, Smetany i Martinů ve světě o to přínosnější, že ho můžeme řadit k nejvýznamnějším osobnostem operní režie posledních padesáti let.
Pountney dokáže v inscenovaných dílech nacházet nové významy, aniž je převrací za každou cenu. Dalibora pojal do značné míry jako politickou operu zasazenou do dnešních poměrů a promyšleně kombinoval velmi realisticky pojaté situace se snově symbolickými.
Připojte se ještě dnes a získejte: