"až o polovinu"? Sákryš - a kam se ztratí ten zbytek?
Asi to někomu zvedne životní úroveň drobátko jinak...
Také mě to pobavilo. Je vidět, že to vzdělání je opravdu potřeba. Už proto, aby jsme v novinách nemuseli číst hlouposti.
jsem dlouho nečetl. Předně by potřebovali kvalitnější vzdělání novináři, aby pochopili, jak má vypadat strukturovaná zpráva. Ale jinak. Co to znamená být vzdělanější, v jakých oborech, do jaké úrovně. Na druhé straně, jaká je vlastně u nás poptávka po vysoce vzdělaných lidech. To přeci souvisí se strukturou ekonomiky. Jak zajistit motivaci k vzdělávání, když je obecně nechuť dosahovat opravdové vzdělanosti. Já tvrdím, že osmdesáti procentům našich obyvatel v podstatě stačí opravdu zvládnout základní vzdělání a pak nějaká odbornost, specializace. Skutečnost je taková, že značná část dnešních maturantů nezvládá ani osnovy ZŠ.
a je jedno či v ČR či na Slovensku - je, že sa snaží "produkovať" vzdelaných žiakov, a nie múdrych.
Prakticky všade sa namiesto slova múdry používa ako synonymum vzdelaný. Ale vzdelaný človek nie je automaticky múdry a nevzdelaný hlúpy. V minulosti bolo po dedinách veľa múdrych ľudí, čo mali akurát pár tried ľudovej školy. A v súčasnosti môžeme vidieť prostredníctvom médií množstvo ľudí, čo majú tituly pred menom aj za menom, a pritom sú to hlupáci.
Dosiahnuté výsledky závisia VŽDY od vhodne zvoleného primárneho cieľa. Tým primárnym cieľom by mali byť v školstve múdri absolventi škôl, a až potom vzdelaní.
Môj otec-penzista má ukončenú len základnú školu a nejaká krátkodobý kurz, ale doteraz vie násobiť a deliť na papieri, používať percenta či vyrátať si plochu záhrady. Veci, ktoré väčšine súčasných maturantov často robia problémy - aspoň na Slovensku.
Také říkám že "papír na rozum" z nikoho nedělá rozumného člověka. Jako příklad rád uvádím MUDr. Davida Ratha. Takovým jsme říkali inteligent-hov...o.
zhoršuje. A zodpovědný je za to kdo - zodpovědní jsou socani, konkrétně ta p´ča buzková, která zavedla tzv. kurikulární reformu (reálně naprostý nedodělek) a naprosto dementní způsob financování škol.
Přivydělávám si k důchodu doučováním matematiky a fyziky. Teď mám k výuce tři ekšperty a mohu vám říct, že něco tak tupého jsem už dlouho neviděl, jednou vysvětlené je nutno vysvětlovat a opakovat snad desetkrát. A to když se jich ptám, jak jsou na tom ostatní ve třídě, tak ti moji ještě patří k "elitě"...
Jsi moc skromný T.Czernine251!Těch které doučuješ v trenýrkách je mnohem víc!Ty"ekšperte"!))))
To by mě zajímalo, kdo takové studie financuje.Kdyby radši zjistili, jak přijít k takovým pedagogům, co umí správně vzdělávat.
Protože 6-násobný HDP je pěkný nesmysl. 10 milionů lidí furt potřebuje plus minus stejně chleba i hajzlpapíru, umím si představit nárůst o 20%, ale ne o 500%.
Jestli by někdo došel na to,jak rychle "vzdělat"ty hordy nedotknutelných kterých přibývá velmi rychle na ulicích aspo žákadům jako průměrného domorodce,myslím,že by to bylo na pováženou!Velký počet doktorů a inženýrů ničeho spíš to HDP velice rychle spotřebuje!