Lidovky.cz: Co vás přivedlo zrovna k tématu spojitosti mezi pobytem venku a wellbeingem, tedy pocitem duševního i fyzického komfortu?
Na počátku byl můj osobní zájem. Už v magisterském studiu jsem zkoumala, jak zkušenosti z dětství ovlivňují chování člověka ve vztahu k přírodě v dospělosti. Setkávala jsem se s výzkumy, které ukazovaly, jak času stráveného v přírodě ubývá a jaké to má dopady.
V té době jsem začala pracovat v projektu Učíme se venku, kde se to propojilo. V Česku v té době nebyla ještě provedena žádná studie, která by ukazovala, jak pobyt v přírodě prospívá učitelům i dětem. Když se k tomu přidal můj osobní postoj a skutečnost, že je pro mě příroda důležitá, bylo jasné, že se chci tímto tématem začít víc zabývat.
Lidovky.cz: Takže napřed jste prošla všechny zahraniční studie?
Přesně tak. Moje disertační práce je o tom, jak příroda působí na psychiku v dětském věku; na kognitivní, emoční i sociální stránku osobnosti. Jak ovlivňuje pozornost, schopnost regenerace, rozvoj exekutivních funkcí – například na schopnost se rozhodovat nebo kontrolovat sám sebe a svoje projevy.