„Něčí obrovské pochybení způsobilo velkou škodu městu, ale především zranění několika lidí. Podání trestního oznámení je proto naprosto logickým krokem a já chci, aby byla odpovědná osoba označena co nejdříve,“ uvedla Krnáčová. Oznámení podal v pondělí úřad zastoupený ředitelkou magistrátu Martinou Děvěrovou.
Konstrukce nebyla příliš v pořádku, nikdo ale nestál o můj názor, říká nešťastný autor zřícené lávky |
„Je na policii posoudit, kdo mohl z nedbalosti v tomto konkrétním případě zavinit zřícení lávky, a to za situace, kdy existují pravidelné revizní posudky na technický stav,“ uvedla primátorka.
Praha nyní plánuje zavedení přívozu a stavbu provizorní lávky. Institut plánování a rozvoje (IPR) zároveň vypracoval návrh změny územního plánu pro vybudování dvou nových lávek. Jedna bude na místě původní, druhá dále po proudu řeky. Trosky původní lávky nyní odváží stavební firma na parkoviště u trojské betonárky, kde bude pokračovat jejich prozkoumávání odborníky.
Lávka se zřítila předminulou sobotu odpoledne, ze čtyř zraněných byli dva ve vážném stavu. Pražští radní minulé úterý rozhodli, že vyplatí každému zraněnému jednorázový dar 50 000 korun. Odškodným se bude zabývat poté, co policisté případ uzavřou.
Praha opraví Libeňský most i bez rozhodnutí ministerstva kultury
Pražský magistrát se v úterý zároveň zabýval i dalším rizikovým mostem v metropoli. Rozhodl, že zahájí opravu Libeňského mostu i v případě, že ministerstvo kultury nerozhodne o tom, zda je kulturní památkou. V lednu by o zadání tendru na dodavatele mohli rozhodnout pražští radní. Na úterním jednání magistrátního výboru to řekl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD).
Verdikt ministerstva je pro město důležitý, podle něj stanoví postup oprav. Most z roku 1928 je delší dobu v havarijním stavu. Opravu pražské zastupitelstvo schválilo loni.
Dilema na Libeňském mostě: chátrající památka zaslouží záchranu |
„Zadal jsem odboru rozvoje a financování dopravy úkol objednat projektovou dokumentaci na opravu mostu jako památkově chráněného,“ řekl Dolínek. Ministerstvo totiž nemá ze zákona určen termín, do kdy má rozhodnout a město podle Dolínka už nemůže s opravou déle čekat.
Projektovou dokumentaci má začít připravovat Technická správa komunikací (TSK). Vypsání výběrového řízení by vedení města mělo schválit na prvním lednovém zasedání.
Praha v minulosti plánovala zbourání mostu a výstavbu nového. Proti tomu se postavila část odborné veřejnosti i obyvatelé. Zastupitelé nakonec bourání odmítli a schválili opravu.
Od roku 1928, kdy byl Libeňský most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Autory mostu, který spojuje Holešovice a Libeň, jsou architekt Pavel Janák a konstruktér František Mencl.