Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Probudí Putinovo obsazení Krymu západní snílky?

Územní celistvost Ukrajiny je vojensky neobnovitelná. Evropa by měla především usilovat o nezávislost této země. A aby ji nepohltilo Rusko.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
G

Georgerici

8. 3. 2014 13:18
Co já diskutér na to?
Na to se dá říci jediné. KDOKOLIV A KDYKOLIV MŮŽE POSKLÁDAT COKOLIV A VYJDE Z TOHO POTOM KLIDNĚ I NĚCO JINÉHO, NEŽ BYLA SKUTEČNOST. TO JE IDEOLOGIE. Co je však podstatné, je to, že umírali lidé. Ať jsou tedy již ti střílející kdokoliv, je to stejně Janukovyčova přímá odpovědnost, je to přímá odpovědnost armádních a vnitráckých vůdců, že bestialitu neměli pod kontrolou. Je třeba je za takové selhání tvrdě potrestat. Referendem je třeba nyní v zemi nastolit pořádek, poněvadž na cokoliv jiného obyčejný lid doplatí vlastní krví. Nikoliv ti vládci, magnáti, bohatci a pod. Co se týká však kolektivního vzepjetí lidu k odporu proti režimu, je to odpor legitimní, legální a oprávněný, hodný obdivu. S tyrany, kteří mají zlaté kliky a lid dře bídu, se prostě nejedná. A následně, po dopise ? S krysou Vasilisou se nekolaboruje ! TAKŽE, NA TO VŠECHNO SE DÁ ŘÍCI JEDINÉ: PUTINE, VRAŤ SE ZPÁTKY DO TAJGY ! A nestelte už lidem tady dalšími posr***ými komunistickými materiály a ideologickými pohledy, všechno zlo současného světa, totiž, které na Majdanu vzniklo, je pouze a jen pouze sovětské komunistické dědictví molocha, který se nechce vzdát, bolševická megalomanie, dokud mumie Lenina nelehne popelem na věky věků. Howg gr
0 0
možnosti
C

Cermans

8. 3. 2014 15:14
Bohužel takoví tyrané /např. bankéři oligarchové/ jsou jak v
Rusku tak v USA i EU, bohužel i v Čechách. Ani v naší malé, bezvýznamné zemičce si s nima neumíme poradit. Namítnete, že zatím se u nás nestřílíme, já podotýkám , chválabohu zatím. Myslíte , že lidé s morálkou "šmejdů" z prodejních akcí, když by přišlo na věc, by nedokázali střílet?
0 0
možnosti
MK

Marek Kyncl

8. 3. 2014 12:15
Trochu moc pokrytectví v
Trochu moc pokrytectví v jednom článku. Janukovič byl demokraticky zvolený prezident a nepodepsal asociační dohodu s EU. To si jako prezident samostatného státu dovolil hodně. Proto, kde se vzali, tu se vzali skuteční demokraté, vzali do ruky pušky, postavili barikády, zapálili pneumatiky a milého Janukoviče sesadili z prezidentského křesla tak zdvořile, že málem nestačil utéct. Jako správní demokraté na nic nečekají a hned, že tu dohodu podepíší, protože není důvod nic odkládat (nějaké předčasné volby, demokratické potvrzení mandátu atp. jsou nanachronismus), nám skutečným demokratům stačí Majdan. Na Krymu lidé organizují referendum. Jestli chtějí být součástí Majdanokrajiny nebo se přičlenit k Ruské federaci. To ale nejsou demokraté, to jsou pučisté, protože jim Majdan to referendum nepovolil. Ať žije naše demokracie, nahnědlá a tak nějak páchnoucí. Někoho trestat a morálně poučovat můžeme, milý pane Jochu, až se sami začneme chovat slušně. Protože to, co dělá Rusko ve vztahu ke Krymu a Ukrajině je čistá sebeobrana. A Rusko má štěstí, že se má čím bránit, má silnou armádu a tak neskončí v demokratickém polibku smrti jako Iraq, Libye nebo Sýrie.
0 0
možnosti
JZ

J44a29n 71Z97e95m36a72n

8. 3. 2014 9:00
Unfair vždycky
S obyčejnými lidmi se, samozřejmě, fair hra nehraje nikdy.Ale někdy ta hra tak docela nevyjde. Já mám strach, že dneska se na Ukrajině hraje něco, co může skončit válkou. A to se nesmí stát.
0 0
možnosti
C

Cermans

8. 3. 2014 15:05
S tím souhlasím!!!!
Bohužel , ale jako normální lidé nemáme relevantní informace o co všechno se hraje?
0 0
možnosti
PHRČ
Magnolio,
podepsal bych téměř všechno.
0 0
možnosti
M

Magnolia

8. 3. 2014 23:10
Díky,
jinak připadám si téměř jako lehkovážný cynik, plácnu-li někam pro odlehčení napětí (cítit to i zde) smajl.. Co z toho může být? Z toho až mrazí.
0 0
možnosti
KV
Nejsem urážlivý pokud jde o diskuzi,
založené na pokládání relevantních argumentů. Svých mám dost a pokud se týče ukrajinských událostí, je jich na netu opravdu dost. Je těžké v době vyspělé techniky zakrýt skutečný stav věcí a oblbovat veřejnost. Jedno video natočené na obdivovaném kyjevském náměstí, kdy neozbrojení policisté v sevřeném šiku odevzdaně čelí podpalování a útokům železných holí a řetězů spolehlivě vyvrací třeba tisíckrát opakované lži novinářů a západních politiků o pokojné demonstraci. Může se někdo divit ruskojazyčným ukrajincům kteří se obracejí pro ochranu Ruska, když jeden z prvních zákonů samozvanců bylo zrušení používání ruštiny? Zatím je stav na obou stranách neustálým porušováním zákonů a ústavy patový, bohužel každá strana konfliktu má "ponoukače" kteří si na tomto až trapném konfliktu řeší svůj boj o světovládu. A nechutně jak na západní "frontě", tak i na východní. Ukrajinci, myslím všichni obyvatelé Ukrajiny jsou jen zneužité figurky v boji o urvání dalšího vlivového území. To je asi vše co jsem Vám chtěl ještě chtěl o svých názorech říci, užijte si v míru další víkend, jak poslouchám výhrůžky nositele Nobelovy ceny míru, může to být jeden z posledních.
0 0
možnosti
M

Magnolia

8. 3. 2014 23:04
Nobelovu cenu míru zrušit...
..bez ironie, je to už fraška. Vidíte, mně to taky vadilo, když ji dostal někdo, sotva se objevil ve fkci, jen na základě řečnění. Na tom se shodneme.
0 0
možnosti
JJ

J28i26b 82J82i54b

7. 3. 2014 19:55
S panem Jochem souhlasím jen zřídkakdy, většinou spíš naopak
S panem Jochem souhlasím jen zřídkakdy, většinou spíš naopak, tentokrát mu však musím dát za pravdu bezezbytku. Bohužel...
0 0
možnosti
JN

Josef Novak

7. 3. 2014 20:23
Volba drtivé většiny
Volba drtivé většiny krymského obyvatelstva je Rusko a lidé ruské vojáky vítají. Jenže jak nedotknutelná je vůle lidu radoby "demokratickým" mocipánům? Mají si snad Krymané svobodu zpod područí despotů majdanovsky vystřílet?Obyvatelé Krymu mají o EU její legitimitě, morálnosti a budoucnosti vážné pochybnosti, ba i strach. "Nechceme do teploušské Evropy a aby se z našich dětí staly lesby a gayové", zní například jedna z autentických ekl-obav, jak ji přináší německý vlajkový Die Welt. Takhle hrdě a svobodně totiž v Evropě dnes tento názor už nevyslovíte.
0 0
možnosti
JZ

J89a61n 78Z34e93m22a57n

7. 3. 2014 18:59
Neofašismus na postupu. Joch asi chce válku.
1. Nikde se pořádně nedovíte, co bylo přesně obsahem asociační dohody mezi Ukrajinou a EU. A co by tato dohoda znamena pro Ukrajinu hlavně po stránce ekonomické. Logické mi příjde, že pro Ukrajinu je z ekomomického hlediska důležitější Rusklo než EU. Pokud by přijetí asociační dohoy znaenalo pro Urajinu zhoršeí obchodních vztahů z Rusekem, pa jelogické, že tato dhoda byla ve finále odmítnuta.2. Janukovič byl pro EU zca OK, do té doby, než seukázalo, že dohodu nepodepíše. Pak byl najedou zkorumpovaný diktátor. Zkorumpovaný byl zřejmě hodně dlouho, ale byl zvolen v demokratickýc volbách.3. Proč se původně pokojné demonstrace v Kyjevě zvrhly vnásilí je zcela nejasné. Tvrdit, žet byla jedostrnná záležitost ukrainské vlády je zjevně nesmysl. Ostaně - qui bono? kdyby chtěla ukrajinská vláda demonstrace potlačit násilně, pak by k tomu nepochyně použla jiné prostředky. Střelbou ze střech se demontrace nepotlačují - na to jsou mnohem lepší OT. A pokud jsou ze zálohy stříleni lidé na obou stranách vyplývá z toho jediné - střelba měla za cíl pouze vyvolat ještě větší vlnu násilí. Proč byvláda chtěla násí eskalovat? Kdyb chtěla zasáhnout tak t mohla udělt i bez toho a pokud chtěla silnější záminku, pak mělo smysl střílet jen po policistech.4. Byla podepsána dohoda o zastavení náslilí a pojokném řešení. Přechodná vláda a brzké volby. Bylaze strany opozice porušena během 24 hodin. Kupodivu do vůbec nevadilo ministrům ZV států EU, kteří dohodu garantovali a z nichž se takto stali úplní šašci.5. Nová vláda Ukrajiny se tak stala nevěrohodou už v okamžiku svého vzniku. Když ještě navíc její první opatření směřovalo proti národnostním menšinám, tak se není čemu divit, že se etniční Rusové cítí ohrožení. Putin tohohle saomozřejmě okažitě využil. Kdyby čekal až na Krymu propukne násilí, tak bymu to v Rusku asi těžko odpustili. A v Rusku jsou na neonacistcké symboly asi stále ještě citivější než my.6. Mezinárodní precedenty existují - Kosovo a hlavně Grenada. Příklad Grenady v podstatě legimitizuje jakékoliv použití armády k "ochraně vlastních občanů" a případ Kosova legitimizuje oddělení části území pouze dle rozhodnutí obyvatel tohoto území. Precedens rozdělení Československa provedeného zcela nezávisle na vůli občanů pak posouvá tento právní problém ještě dále.7. Jsem přesvědčen, že proti Ukrajině, resp. obyvatelům Ukrajiny se od začátku hraje velmi špinvá hra. A začala ji EU aUSA, Rusko pouze využilo neschopnost a neobratnost.8. Teď už se dá dělat pouzejedno - naít řešení bez mrtvých abez ekonomicého rozvratu celé Evropy.Ale tohle asi není v zájmu Romana Jocha. Celkem typického představitele neofašistických kruhů. Resp. placného mluvčího těch, kteří by na rozvratu amožná i válce mohli pěkně vydělat.
0 0
možnosti
ZM

9. 3. 2014 1:21
KOSOVO není precedent
Uznání Kosova je v jistém smyslu sporné, avšak : a) kosovský parlament NEROZHODOVAL (!) v budově obsazené "neznámými" ozbrojenci a s kulometným hnízdem před vchodem. b) nekonalo se žádné "referendum" za přítomnosti 30 tisíc přiznaných (o nepřiznaných a tajných ani nemluvě) vojáků sousedící mocnosti která deklaruje svůj územní nárok. Srovnávat Kosovo a Krym nelze.
0 0
možnosti
JN

Josef Novak

7. 3. 2014 17:28
Pokrytecký článek nejhrubší
Pokrytecký článek nejhrubšího zrna plná lží a rádoby válečné rétoriky od typického presstituta, který by se posral strachy ,jakmile by uslyšel zazpívání Kalašnikova!! Kavárenský havloidní žvanil,který, kdyby se Rusove zastavili až ve Varech , tak hned bude žvatlat rusky.....
0 0
možnosti
KV
To koukám, tolik nálepek jsem nedostal
od jednoho diskutéra/ky ještě nikdy. Tak, musím Vás upokojit, nejsem slavjanofil, je to asi tím, že nejsem ruské národnosti a je mi celá jejich filosofie ukradená. Nějak nemohu pochopit kde jste na takovou hloupost přišla. To že pohlížím na dění na Ukrajině bez předsudků ze mě nedělá nějakého příznivce filosoficko - liteterárního směrování Ruska. A Zemanofil? Vás musí něco nadnášet, radši slušně pomlčím co. Vždy jsem se hrdě hlásil k volbě a podpoře našeho prezidenta, jsem rád že nevyhrál Schwarzenberg a že máme schopného prezidenta. Nejlepšího z těch adeptů na český "trůn". A je mi milé, že na dění na Ukrajině podobný názor jako já.
0 0
možnosti
M

Magnolia

7. 3. 2014 19:51
Došly Vám argumenty...
nastupují osobní invektivy (navíc z dob reálného socialismu). Jak jinak se vypořádat s odlišnými názory mladších než je označit za hloupé, anebo jiné, že si nic nepamatují ze školy, měli by si nafackovat apod, jak to tu často děláte. Kdysi jste na mne působil jako teenager nebo nedávno odrostlý teenager, ale vy asi budete fakt starší... Reagovala jsem jen na Vaše výběrově silové překrucování historie, nálepku typu rusofob jste použil první Vy sám (a i kdybych byla rusofob, měla bych k tomu pádné důvody). Mne se to nedotýká. Ostatně ani slavjanofil nebo Zemanofil ještě není nadávka, jen to označuje příchylnost k něčemu, někomu. A sám jste to potvrdil.Představte si, že já to, že většina v tomto státě zvolila Zemana prezidentem respektuji (i když si nemyslím, že to byla nejlepší volba), a současně to nijak neprožívám, mám ho celkem na háku, v mnohém je dokonce snesitelnější než Klaus, ale jak kdy... Aspoň to není takový umanutý buldozerjako byl v někt. ohledech Klaus. Hlavně byl krajní populismus zavést přímou volbu a jinak nic neřešit, v ústavě. Varovat je od toho mělo např. Slovensko Tak vše dobré (bez ironie), nejen Vám, ale i těm lidem, co žijí v tom neklidném prostoru na východ od nás. Ono totiž vůbec nejde o nás, kdo "vyhraje" v diskusi na netu. Kdyby to bylo jenom o tom, tak by to bylo pijánko. Hezký večer, pane! (pokud jsem se Vás dotkla osobně, tak se omlouvám, ale uznejte, že jste si o to mnohdy říkal tou dikcí v jiných příspěvcích. Byli jste zvyklí, že jste tu v převaze, a jste tu v převaze - nevadí.-).
0 0
možnosti
JM
Jochu, hochu,
kdo Tě za ty žvásty platí ? Brusel ? Až USA a EU nechají Ukrajinu na pokoji a nebudou se snažit ji vyrabovat stejně dobře, jak s pomocí našich demokraticky zvolených a nepotrestatelných politiků vyrabovali ČR, pak se Putin bránit nebude. USA potřebuje být co nejblíže Rusku ! Spočítej si, kolik v posledních dvaceti letech USA bez ohledu na OSN vyprovokovalo válek, k jejichž zdůvodnění se jim hodilo i 11. září, které sami zařídili ! A kolik válek v tomto období způsobilo Rusko ? Kdyby se Rusko nešprajclo v Syrii, byli by už Amíci i tam ! Ukrajinci si myslí, že vstupem do EU něco získají, ale o všechno přijdou ! A METODY JSOU STÁLE STEJNÉ ! JENŽE AMERIČANÉ MOHOU VŠECHNO, OSTATNÍ NE ! JEN ABY SE S RUSKEM A ČÍNOU NEPŘEPOČÍTALI, ABY ČÍNA NECHTĚLA SPLATIT DLUHY !!!TO BY BYL MAZEC !
0 0
možnosti