O PRAVÝCH ÚKONECH KAJÍCNÍKA
aneb NEČAS BUĎTO PŘEDSTÍRÁ PŘED NĚMCI LÍTOST ANEBO PŘED ČECHY SKRÝVÁ BLAHOVůLI K REALIZACI KOSOVSKÉHO SCÉNÁŘE V POHRANIČÍNečas, vyjadřující současně s LÍTOSTÍ nad poválečným odsunem Němců zároveň i ODMÍTNUTÍ ZADOSTIUČINĚNÍ v podobě majetkových aj. restitucí německého živlu v českém pohraničí, se dopouští kontradikce podobně jako Schwarzenberg, který tvrdí, že z jeho morálního odsudku odsunu Němců prý neplyne, že by tím rovněž nutně projevil i vůli napravit jím shledané bezpráví - měnit nespravedlivé poválečné uspořádání. § Byla-li by totiž Nečasova LÍTOST nepředstíraná, musela by být nutně komponentou celku autentického postoje osoby kající se z nepravostí, tj. byla by nutně spojena nejen s uznáním viny na nepravostech - SEBEOBŽALOBOU –, nýbrž i se ZADOSTIUČINĚNÍM. Bez koexistence všech těchto tří komponent nelze kající postoj uznat. § Ovšem Nečasovo odmítnutí ZADOSTIUČINĚNÍ je nutně popřením celku postoje kajícníka a devalvuje tedy stejně nutně i jeho projev LÍTOSTI jakožto falešný. § ZADOSTUČINĚNÍM se rozumí i náprava poměrů, například: navrácení ukradených věcí, vrácení občanství těm, kterým bylo neprávem odňato, očištění zhanobených etc. etc. § Jest otázkou, koho tedy Nečas klame více: falešnou lítostí klame Němce či (Havlovsko-Zieleniecovským) pokoutním otevíráním cesty k zadostiučinění - změně poválečných poměrů - klame Čechy? § Při vší úctě k nejlepšímu premiérovi České republiky lze s úspěchem pochybovat, že by untermensch přelstil übermensche. Podle všeho je tento jeho státnický akt rovněž domluveným teatrálním aktem přispívajícím k demoralizaci a dobrovolnému ujařmení českého národa.