"Do objektu stavebně zasahovat nelze. Přesto je možné s tímto prostorem pracovat a podstatně jej zvelebit," uvedl starosta obvodu Brno-střed Libor Šťástka (ODS).
Kavárna k pronájmu"Počítáme s tím, že bychom kavárnu pronajali, a to za velmi příznivou cenu nejlépe některému z občanských sdružení," dodal Šťástka. |
A skvělé řešení už našel brněnský ateliér RAW. "V současnosti je objekt v majetku Dopravního podniku města Brna, proto navrhujeme jeho využití jako TRAM CAFÉ - mini bistro nabízející občerstvení návštěvníkům parku. Interiér café bude inspirován historií tramvajové dopravy v Brně, včetně stylových sedadel z tramvají a kožených poutek na držení, umístěných nad barovou deskou. Kavárna disponuje celkem čtyřmi místy u dvou stolků a osmi místy u barového tělesa. Barové těleso obsahuje všechny potřebné technologie a malý příruční sklad. V podzemním podlaží je umístěno hygienické zázemí obsluhy s šatnou a toalety pro návštěvníky. Druhá varianta počítá s důslednou rekonstrukcí zastávky ve smyslu jejího původního užívání. Konstrukce by byla očištěna, sanována, střecha opatřena novou izolací. Vnější stěny budou opatřeny vrstvou pemrlovaného umělého kamene. Ocelové konstrukce budou repasovány a doplněny. Skleněné výplně budou opatřeny bezpečnostním sklem. V přístřešku by byla instalována lavice z umělého kamene a zadní stěna bude opatřena obkladem z bílých skleněných obkladaček.Pásy sklobetonů v podlaze by byly obnoveny a opatřeny světelnými zdroji. Stejně tak by byl umístěn světelný zdroj za průběžnou lavici. Docílí se tak významného světelného efektu ve večerních hodinách," uvedli architekti a dodali, že by se tak nově obnovená zastávka stala významným příspěvkem do atraktivního dědictví brněnské funkcionalistické architektury.
Objekt vznikl v roce 1926 podle projektu architekta Oskara Pořízka. Nyní je v majetku brněnského dopravního podniku. Když záměr schválí památkáři a pokud bezbariérové toalety pod kavárnou také schválí hygienici, mohly by stavební práce začít na podzim.