Chrudim, historické město v Pardubickém kraji, až do nedávné doby ke své prezentaci využívala městský znak s orlicí. Cílem soutěže tak bylo najít moderní a ucelenou identitu, která bude přívětivá pro místní i návštěvníky a přispěje ke sjednocení vizuální komunikace města a jeho příspěvkových organizací.
Markéta SteinertZa novou vizuální identitou Chrudimi stojí grafická designérka a absolventka UMPRUM Markéta Steinert, která má s tvorbou vizuálních identit bohaté zkušenosti. Mezi její nejúspěšnější projekty patří například vizuální styl Letní filmové školy v Uherském Hradišti nebo města Svitavy. |
Základním principem, využitým v logu, je stupňovitost města, kterou autorka vnímá jako charakteristický a unikátní prvek Chrudimi. Dva stupně v logu navíc symbolizují typické místní průchody, chrudimské fortny. „Jednou z inspirací pro mě byla i chrudimská veduta od Josefa Cereghettiho, jejíž barevnost mě zaujala. Proto jsem se rozhodla vybrat tři hlavní barvy z tohoto obrazu a použít je pro vizuální styl,“ dodává autorka.
Jana Vinšová z pořádající organizace Czechdesign doplňuje: „Soutěžní návrh předložený autorkou Markétou Steinert evokuje pocit, že historická Chrudim je moderní město, v němž to žije. Je velmi dynamický, pozitivní a sebevědomý.“