Viklický začal hrát jazz v polovině šedesátých let jako student olomouckého gymnázia. Výrazněji na sebe upozornil roku 1974, kdy se přidal k SHQ Karla Velebného a nedlouho nato se souběžně stal členem jazzrockové skupiny Energit. Významným milníkem v jeho tvorbě bylo album V Holomóci městě odrážející melodiku moravských lidových písní.
Na podzim 1977 odjel Emil Viklický na roční studijní pobyt na Berklee College of Music v Bostonu. Navázal zde mnoho muzikantských kontaktů, které pak zúročil ve spolupráci s americkými hudebníky Billem Frisellem, Kermitem Driscollem a Vintonem Johnsonem.
Vážná i filmová hudba
V 80. letech se Viklický hodně věnoval mezinárodním spolupracím, například s Joem Newmanem na album Midgets, ale především se skandinávskými muzikanty. Vedle nahrávek s předními světovými jazzmany je znám svým snažením o fúzi folkloru s jazzem. Věnuje se také vážné a filmové hudbě. Je autorem tří oper Oráč a Smrt, Faidra a Máchův deník a melodramatu Tajemství Člověka na texty bývalého českého prezidenta Václava Havla.
Emil Viklický pro magazín Pátek LN |