Od pondělí značka Levi’s nabízí pro Američany novou službu. Místo hodin strávených v „sekáči” zákazníci mohou zamířit na internet a vybrat si již nošené džíny nebo džínové bundy přímo na jejich stránkách.
Jak říká šéfka marketingu a viceprezidentka firmy Jennifer Sey, téměř 60 procent tzv. Generace Z secondhandové kousky běžně nakupuje. Podle ní je to způsobeno tím, že „lovení” takových kousků je vzrušující a hlavně - udržitelná móda je v současnosti na vzestupu. „Pokud si koupíte již použité džíny Levi’s, zmenší se tak uhlíková stopa až o 80 procent a ušetří se téměř třičtvrtě kila odpadu.”
K úspěchu Levi’s Secondhandu by měly také přispět celebrity, které celý projekt propagují. Hailey Bieberová, Jaden Smith a třeba i klimatický aktivista a rapper Xiuhtezcatl Martinez propůjčili svá jména, aby pomohli s rozšířením udržitelné módy mezi spotřebitele.
Služba zatím ovšem není dostupná v Evropě. „Celý projekt je příliš nový a zatím je primárně mířený na americké zákazníky,” řekla pro server Lidovky.cz jedna z tvůrkyň nového secondhandového webu Levi’s.
V současnosti se mezi další značky, které se snaží o udržitelnou módu, řadí i Patagonia nebo ASOS. Zato například v Česku známá značka H&M, která se hlasitě udržitelností propaguje, údajně zase tak dobré výsledky nemá. „Takhle rychlá móda není a nemůže být udržitelná,” říká Venetia La Mannaová, aktivistka, která proti „rychlé módě” dlouhodobě bojuje.