„V poslední době je trend, aby maminka s dcerou byly stejné. Maminky nosí kulich a kožešinovou bambulí, pro holčičku se hodí stejná čepice ve tvaru laponky,“ řekla Kollmannová. Uvedla, že podobný trend v minulosti nezaznamenala a děti se naopak většinou chtěly od rodičů odlišit.
Do módy pletených čepic zasahují i další trendy, které se týkají zejména barev a různých efektů. Aktuálně jsou v módě pudrové barvy, jako například růžová.
„Do módy jde lurexový efekt, tedy stříbrné vlákno, které má v čepici třpytivý nádech. Vyvzorovali jsme k tomu i roláky na krk. Trendem jsou i některé vzory, například hvězdičky,“ uvedla Kollmannová, jejíž a má 15 zaměstnanců. Na českém trhu patří ke dvěma největším, většina ostatních společností už zanikla. Tržby Pletexu ročně dosahují kolem 15 milionů korun.