Takzvaná pivní turistika, tedy poznávání krás naší země spojené s ochutnávkou tradičních i netradičních regionálních nápojů z chmele, začíná pevně patřit k české pivní kultuře. A ačkoli se počet minipivovarů v našich končinách již zřejmě ustálil na čísle blížícím se pětistovce, i letos na podzim bude určitě z čeho vybírat.
Za minipivovar se označuje taková výrobna, jejíž roční výstav nepřekročí 10 tisíc hektolitrů. V České republice je takových v současnosti kolem pěti set. Jejich boom už je ale minulostí.
„Přibližně od roku 2014 do roku 2019 byl nárůst velmi výrazný, přibývalo padesát až sedmdesát minipivovarů ročně. Jenže mezi těmi, kteří se rozhodli v tomto oboru podnikat, byli bohužel i tací, kteří si pivovar k hospodě pořídili místo mořského akvária. Nyní je situace na trhu ustálená, počet se poslední dva roky nesnižuje, ale ani dramaticky neroste. A myslím, že to tak zůstane,“ přibližuje situaci prezident Českomoravského svazu minipivovarů Michal Voldřich.