Mohla bych napsat diplomovou práci na téma „Duo SKUTR ve zlaté kapličce“. Jen nevím, kdo by byl vedoucím práce a kdo oponentem. Bylo mi jasné, že v rozhovoru, který jsme spolu vedli, budu muset hodně škrtat. I když Lukáš Trpišovský tvrdí, že škrtat je často snadné, pro mne to bylo těžké.
Bouře v jejich režii je už potřetí na programu právě probíhajících Letních shakespearovských slavností na Pražském hradě, velký ohlas vzbudila i jejich režie Nebezpečných známostí ve Stavovském divadle. Jaké další výzvy je čekají?
Lidovky.cz: Už vás pozvali do pařížské Opery, jak jste si přáli před osmi lety?
Lukáš Trpišovský: Ještě ne. Ten mail bychom asi nepřehlédli. Nejblíž Paříži jsme dělali operu v Essenu.
Lidovky.cz: A režírovat zahajovací ceremoniál olympijských her se vám podaří?Martin Kukučka: Bylo by to hezké, ale to bychom tady museli mít tu olympiádu. Možná zimní na Slovensku. Pak by to šlo.
Lidovky.cz: Sny stále trvají?
Kukučka: Rádi to s humorem opakujeme. Pařížská Opera je výlučná, v profesionální rovině je metou mezi operními domy. A protože máme rádi vizuální divadlo, které propojuje jednotlivé žánry, kde jinde bychom dostali tak velký prostor než na olympiádě? Otázkou je – kdybychom tu příležitost opravdu dostali –, jak dlouhý čas bychom měli na přípravu, jaký by byl rozpočet, co bychom si reálně mohli dovolit. Možná bychom nakonec řekli: Raději ne!
Trpišovský: Nás s Martinem vždycky bavilo pokoušet se o projekty, které si lze na divadle jen těžko představit.
Kukučka: Občas zazvoní telefon: „Napadla nás taková šílená věc, tak jsme si vzpomněli na vás.“ Máme rádi výzvy.