Pátek 14. června 2024, svátek má Roland
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Magazín

Kohoutková voda nestačí. Proč byste měli pít při sportovních aktivitách i minerálku?


Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Premium Doporučujeme
Užíváte si dovolené v teplých krajích a nemáte tušení, proč vás najednou začne bolet hlava. „Bolest mnohdy souvisí s nedostatečným pitným režimem, který zároveň zvyšuje únavu a zhoršuje pozornost,“ říká Pavel Suchánek z pražského Institutu klinické a experimentální medicíny.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Lidovky.cz: Měli bychom v horkých letních dnech pozměnit svůj pitný režim?
Za běžných okolností bychom měli vypít asi jeden a půl až dva litry tekutin denně. Muži, kteří mají oproti ženám větší podíl svalové hmoty, ještě o něco víc. Za horkých letních dní je třeba spotřebu tekutin zvýšit o 20–30 procent. Záleží na tom, v jakém prostředí se pohybujeme a čemu se právě věnujeme.

Lidovky.cz: Největší spotřebu tekutin mají asi sportovci?
Při sportování skutečně dochází k velkým ztrátám tekutin. Zejména se to týká sportů, jako je beach volleyball, fotbal nebo jízda na horském kole. Stejně náročné mohou být ale i práce na zahrádce. Posekat zahradu, natřít plot a zrýt záhony představuje stejnou intenzivní fyzickou zátěž jako když hrajete tenis. Správně si rozvrhnout pitný režim je proto velmi důležité.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se