Středa 8. dubna 2020svátek má Ema 3 °C jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

Krize zasáhla i modelky

Modelky - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Modelky - ilustrační foto. | foto: www.bbc.co.uk

PAŘÍŽ Hluboko do kapsy začínají mít dívky, jež byly doposud ztělesněním přepychu.

Značkové oblečení zadarmo, zástupy obdivovatelů a patnáct tisíc dolarů (přes tři sta tisíc korun) za ladnou chůzi po přehlídkovém molu - to, že se tisíce mladých dívek snaží stát modelkami, nikoho neudivuje, píše agentura Reuters. Ale nohaté blondýnky v hedvábných šatech, které mají ztělesňovat život v přepychu, na přehlídkách haute couture zjišťují, že i jim současná hospodářská krize postavila dosavadní život vzhůru nohama. 

„Za poloviční cenu, všude jen za poloviční cenu - v Milánu, a dokonce i v New Yorku,“ postěžovala si třiadvacetiletá Anna Čižová z Kyjeva, která se zrovna převlékla z luxusní róby do džínsů a zamířila na další přehlídku. Stejně jako další modelky z Ukrajiny, Ruska a Balkánu Čižová pravidelně posílá peníze domů, aby pomohla rodičům.

V situaci, kdy milovníci módy začali šetřit, nezaměstnanost se zvyšuje a svět se bojí hlubokého propadu, seškrtávají firmy obchodující s oblečením rozpočet na reklamu a marketing. I větší firmy, jejichž výrobky jsou synonymem luxusu a bohatství, pociťují tíhu doby. Švýcarský Richemont, pod který spadají společnosti jako Montblanc a Cartier, například oznámil, že se mu po poklesu tržeb v loňském třetím čtvrtletí letos zřejmě nebude dařit lépe. Vydavatelé časopisů Conde Nast, který vlastní například známý Vogue, předpovídají nižší příjmy z reklamy.

Pro lednové módní přehlídky v Paříži a Milánu, které jsou pro luxusní značky jedinečnou příležitostí se předvést, návrháři najali méně modelek než před rokem.
 Aidan Jean-Marie, ředitel londýnské agentury Premier Model Management, říká, že zákazníci, kteří byli dříve ochotni zaplatit denní sazbu ve výši tří tisíc liber (téměř sto tisíc korun), nyní přicházejí s polovičním rozpočtem.

Aby přežily krizi, upravují agentury poměr v počtu takzvaných „komerčních modelek“, které pracují na méně lukrativních zakázkách, jako je focení katalogů, a dražších modelek, které jsou tvářemi agentur a objevují se na titulních stránkách a na přehlídkových molech. „Zákazníci budou sázet na osvědčené modelky, než aby to zkoušeli s neznámými tvářemi. Nové dívky to budou mít těžké,“ soudí Karen Diamondová, ředitelka agentury Models 1.

 

Premium

Luxusní auta a vily. Pohádkový život utnula mladíkům až policie

Domy a byty podvodníků ze společnosti J.O. Investment s. r. o. (na snímku je... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jakubovi O. bylo dvacet let, když založil firmu J.O. Investment a začal podnikat. Po třech letech jezdil v kabrioletu...

Premium

Lhaní se dá naučit. Emoce se však obelhat nedají, radí kriminální psycholog

Slovenský kriminální psycholog Ondrej Kubík | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Naproti vám sedí podezřelý. Říká pravdu, nebo lže? Kriminální psycholog Ondrej Kubík ví, jak u výslechu přečíst mysl...

Premium

Dojemná záchrana? Nikoliv. MF DNES odhalila síť černého byznysu se psy

Psi z množírny z útulku. V bezpečí. Fenky Rózu a Mašličku MF DNES předala do... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Líbivá záchrana psů z nevhodných podmínek je skvělý byznys. Na jeho financování se podílí česká i německá veřejnost....