Bylo nutné vyzkoušet lodní motory při různých výkonech včetně maximálního a ovládání obřího plavidla na moři. „Očekávané výkony a vlastnosti se potvrdily,“ uvedla francouzská firma SFX, která parník postavila v loděnici města Saint-Nazaire.
V doku, kam se v neděli plavidlo vrátilo, bude loď vyčištěna a překontrolována. Příští etapou bude další zkušební plavba koncem dubna, při které se objednavatel lodě seznámí se systémy, které je možné vyzkoušet jen na moři. Předání majiteli se plánuje na polovinu května. Sedmdesát metrů vysoký kolos o hmotnosti 120 tisíc tun byl postaven pro rejdařskou společnost Royal Caribbean International se sídlem ve Spojených státech za miliardu eur (přes 27 miliard korun).
Šestnáctipodlažní plavidlo je dlouhé 362 metrů, což je o 50 metrů víc, než má na výšku Eiffelova věž. Bude schopna pojmout více než 6000 pasažérů, o jejichž komfort se bude starat zhruba 2000 členů posádky.