Pondělí 1. června 2020svátek má Laura 21 °C polojasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

V Šanghaji neplatí pro modelky žádná věková omezení

(ilustrační snímek) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy (ilustrační snímek) | foto: MAFRA- Petr Lemberk

ŠANGHAJ Se svými blonďatými krátce zastřiženými vlasy a květinovém kostýmku se nese jako mladice jistým krokem. Šestapadesátiletá Ma Jin-chung bere svou roli modelky na módní přehlídce v Šanghaji velmi vážně, píše agentura AFP.

Ma Jin-chung již předváděla módu pro Dolce & Gabbana a agentury si jí velmi váží. V Číně, kde populace stárne, se módní značky zaměřují na seniory, jichž neustále přibývá. Ma Jin-chung je dobrým příkladem pro Číňanky zralého věku, které neváhají investovat do svého zevnějšku, především v čínské ekonomické metropoli, která se cítí být na módní špičce.

„Vycházím z domova vždy dobře oblečená a nalíčená. Nechci vypadat jako stará bába,“ říká Ma Jin-chung o přestávce přehlídky místní módní značky Uooyaa, na níž se představují čínské i zahraniční modelky všeho věku. „Nechávají si mě vždy na konec přehlídky, po mladých modelkách, protože mě to dobře zviditelňuje,“ vysvětluje.

Paní Ma získala svou první smlouvu před dvěma lety, když zaslala svou fotografii jedné agentuře. Udržuje se fit gymnastikou, každodenními dechovými cvičeními a každé tři týdny chodí ke kadeřníkovi. „Udržuju se ve formě, a to mi umožňuje pokračovat v práci modelky. V módě nejsou věkové hranice, s trochou štěstí budu mít pořád co dělat,“ říká.

Dynamický obchod

Starší modely, které dříve vyhledávaly pojišťovací společnosti nebo domovy důchodců, jsou nyní žádány i pro mnohem lukrativnější účely. „Trh s modely seniory není v Číně veliký, ale roste,“ konstatuje Michelle Čch’-en, agentka jedné z největších agentur ve městě ESEE Model Management.

Do roku 2050 bude každému třetímu Číňanovi, což je 487 milionů obyvatel, více než šedesát let. Spotřeba seniorů tak v nadcházejících letech silně vzroste. To je zvláště případ Číňanek, které by podle tradice měly zůstávat doma a starat se o vnoučata. Nyní se na ně zaměřuje dynamický obchod: konfekce, doplňky, kosmetika, cestování.

V konfuciánské kultuře, kde je starým lidem tradičně prokazována úcta, nyní nabývají důchodci aktivního a mladistvého image, říká dvaapadesátiletý manekýn Liou Wej. Dráhu manekýna zahájil před dvěma roky. Kromě toho má dvě firmy kotované na burze. V reklamě má zcela přirozeně rysy úspěšného podnikatele. „Mladí kluci jsou možná hezčí, ale nikdy nemohou vypadat jako zralý muž,“ zdůrazňuje.

Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

Matyáš Vorda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Premium

Leoš Mareš: Není to jen o talentu, ale o schopnosti si peníze udržet

Leoš Mareš by mohl získat titul syn roku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Krach, zhroucení, deprese, obavy o budoucnost a pátrání po smyslu vlastní existence. To jsou emoce, které v těchto...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!