Anketu nazvanou Vzdělávání doma připravili výzkumníci z Masarykovy univerzity, Univerzity Karlovy a Akademie věd České republiky ve spolupráci s Českou televizí. Anketa má odpovědět na otázky, kolik děti doma tráví učením času, čemu se nejvíce věnují, jak rodiče situaci zvládají a co by jim nejvíce pomohlo.
Vědci chtějí data co nejdříve vyhodnotit, aby mohli formulovat pro školy a rodiče doporučení do dalších dnů pobytu doma. „Získané informace jsou důležité i z dlouhodobého hlediska a mohou přispět k pozdější diskusi o koncepčních změnách ve školství v Česku,“ uvedla Fojtová.
Učení zabírá příliš času
Za několik hodin od zveřejnění dotazníku vědci nasbírali data od 2000 respondentů. „Zatím se zdá, že rodiče s nasazením velké energie domácí výuku zvládají. Objevují se ale hlasy, že kvůli ní nemají čas s dětmi doma dělat nic jiného a soustředit se například na lepší vztahy v rodině a jen tak společně trávit čas,“ dodala Fojtová.
Ministr školství Robert Plaga (ANO) v České televizi řekl, že žáci a studenti by se mohli podle současných plánů do školy vrátit ve druhé polovině května. Vláda 10. března zakázala akce s více než 100 účastníky a s platností od 11. března ukončila výuku na základních, středních, vyšších odborných a vysokých školách.