Neděle 25. února 2024, svátek má Liliana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Zdraví

Poradíme vám, jak předejít artróze. Čemu se vyhnout, abyste si neublížili?


Bolest kloubů (ilustrační foto) | foto: Shutterstock

Premium
I když vás bolí klouby a stěžujete si, přesto, nebo spíš právě proto lékaři doporučují cvičení. Tady si ale raději nechte poradit, protože sami byste si mohli i ublížit.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit se slevou až 45 %

Nejlepší cestou, jak se starat o své zdraví, a to v jakémkoli věku, je podle hlavní fyzioterapeutky pražské FYZIOkliniky Ivy Bílkové zařazení fyzické aktivity do každodenního programu. Žádné masti, prášky či doplňky stravy ji nenahradí. A je podle ní smutné, že se mnoho lidí dnes víc spoléhá právě na nejrůznější preparáty s kloubní výživou nebo na tablety proti bolesti než na zdravý pohyb.

Co dělat, když vás bolí klouby. Kdy už je nutné vyhledat lékařskou pomoc?

Když bych se tedy rozhodl cvičit, co bych měl upřednostnit a čemu bych se měl naopak vyhnout? „V rámci prevence je ideální jakýkoli pohyb ve vzpřímené poloze proti gravitaci – běh, chůze, populární nordic walking, tanec nebo cvičení s vlastní vahou, jako například jóga či pilates. Zásadní je také úprava jídelníčku, dostatečný příjem vápníku a vitaminu D, omezení kofeinu, alkoholu, vyvarování se kouření a nadmíry stresu,“ vyjmenovává Iva Bílková.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

490
890 Kč
Předplatit
Ušetříte 400 Kč
Následně 890 Kč/rok
+ 2 měsíce zdarma na Canal+
Premier League WTA

Dvouleté

990
1 690 Kč
Předplatit
Ušetříte 700 Kč
Následně 1690 Kč/2 roky
+ 2 měsíce zdarma na Canal+
Premier League WTA

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: